Tdnoz Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Sitter på arbeid med en elevs pc, en hp pavilion 8354ea som jeg ikke får koble opp mot aksesspunkt, et Hp procurve 420. siste driver på punkte og pcn og sjekka alle innstiollinger jeg kommer på, har også prøvd å så av norton. virker ikke. eleven får koblet opp hjemme men ikke her på skolen. noen som har tips? Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Jeg antar at han ikke har satt fast adresse? Lenke til kommentar
Tdnoz Skrevet 4. september 2006 Forfatter Del Skrevet 4. september 2006 han mottar adressen, henger seg bare på venter på netteverk. sykt at ikke trådlaus systemet til samma produsent virker heilt sammens Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 han mottar adressen, henger seg bare på venter på netteverk. sykt at ikke trådlaus systemet til samma produsent virker heilt sammens 6800043[/snapback] Hvis han henger på venter på nettverk og deretter får såkalt begrenset tilgang har han ikke fått ip-adresse. Sjekk DHCP instillinger på maskinen hans og også om det gies adresser til andre noder på det trådløse nettverket. Er det dhcp i boksen eller på server? Lenke til kommentar
Tdnoz Skrevet 5. september 2006 Forfatter Del Skrevet 5. september 2006 hmm,dhcpn ligger på servern, og hadde sjekket pcn og ap Lenke til kommentar
riroil Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Hmmm... Synes du skriver dårlig norsk til å være lærer, men det forklarer kanskje mye. Til topic: Det virker absolutt som at maskinen hans ikke mottar IP. Kan du sjekke hva slags IP adresse han har fått på pc? Sjekk samtidig standard gateway om denne adressen passer med router. Lenke til kommentar
Tdnoz Skrevet 5. september 2006 Forfatter Del Skrevet 5. september 2006 æææ, er ikke lærer. å det forklarer det. har får ikke ip nei og gateway får han da ikke, men jeg finner nå bare 2 av 3 ap så jeg må sjekke dette ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå