eberland Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Hei Leverte inn im Asus M6Va til rep den 31 juli hos Flexi Data i Bergen. Dette er nå 5 uker siden og Asus Nordic har enda ikke fått fikset maskinen. Problemet var dårlig kjøling og løs plastikk rundt skjerm og rundt skjermhengslene. Asus har ikke klart å komme med annen info enn at de venter delen som skal festes rundt skjermen fra Nederland og kan ikke si når den kommer. Begynner ikke på det andre før den er på plass. Flexi-Data som sendete inn denne har heller ikke gjort noe for å løse denne saken, annet enn så sende noen mail 3-4 dager etter at jeg har forespurt status. Hvilke rettigheter har jeg i slike saker? Lenke til kommentar
Tor-K-El Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Sjekk denne artikkelen på din side. Finner sikkert noe der. Føler med deg Lenke til kommentar
eberland Skrevet 4. september 2006 Forfatter Del Skrevet 4. september 2006 Takk for innspillet. Men er vel egentlig ikke garanti/reklamasjon som er spørsmålet. Her lurer jeg på hvor lenge de kan ha et produkt inne til reperasjon før jeg kan kreve erstattningsprodukt, nytt produkt eller noe annet... Hva med fastutgiftene jeg har på bredbåndet jeg ikke får brukt? Kanllhardt uten pc hjemme Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Du har krav på låneprodukt hvis reparasjonen tar lengre enn én uke. Dette produktet skal dekke basisfunksjonaliteten av ting du faktisk trenger gjenstanden til. F.eks trenger du maskinen til skoleoppgave eller jobb bør du få lånemaskin. Trenger du den til spilling, stiller du ikke like sterkt... Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Du har krav på låneprodukt hvis reparasjonen tar lengre enn én uke. Dette produktet skal dekke basisfunksjonaliteten av ting du faktisk trenger gjenstanden til. F.eks trenger du maskinen til skoleoppgave eller jobb bør du få lånemaskin. Trenger du den til spilling, stiller du ikke like sterkt... 6800467[/snapback] Så lenge dette ikke er en økonomisk ulempe hos selger, noe som kan tolkes i alle retninger. Har du i det heletatt hørt hva de kan tilby deg, siden det har gått så lang tid? Reperasjon av bærbare, serlig de delene du påviser tar tid etter min erfaring. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Forbrukerkjøpsloven sier at "avhjelp (reparasjon) skal skje innen rimelig tid". Over 5 uker på verksted er IKKE rimelig tid, og du som kunde har dermed krav på HEVING - altså pengene igjen. Paragrafene du skal gi til FlexiData er disse (husk forresten at du kan forsette hevingskravet ditt selv om pcen plutselig skulle være tilbake, nekt å ta imot og fortsett med kravet ditt): "§ 30. Gjennomføring av avhjelp Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren. Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig. Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres. § 31. Prisavslag Dersom mangelen ikke rettes eller tingen omleveres i samsvar med §§ 29 til 30, kan forbrukeren kreve et passende prisavslag slik at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand på leveringstiden. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for forbrukeren. Forbrukeren kan ikke kreve prisavslag ved salg av brukte ting på auksjon hvor han eller hun har anledning til å være til stede. § 32. Heving I stedet for prisavslag etter § 31 kan forbrukeren heve avtalen, unntatt når mangelen er uvesentlig. Lenke til kommentar
eberland Skrevet 5. september 2006 Forfatter Del Skrevet 5. september 2006 Er blitt lovet et svar i dag. Ble tilbudt en kompensasjon iform av en bærbar harddisk eller noe. Får se hva jeg trenger. I utgangspunktet vil jeg bare ha igjen pcen min slik at jeg får tatt igjen 5 uker med utestående arbeid..... Og surfe! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå