uranus Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Hei! Jeg har lyst å prøve å lage en politiscanner utifra en gammel radio jeg har. Det skal være mulig så lenge jeg kan endre frekvensområdet på radioen. Den må klare opp til 160 mhz for å ta inn det. En vanlig FM radio går vel til 108. Hvordan kan jeg utvide frekvensområdet på radioen slikt at jeg kan ta inn politifrekvensen? Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Er vel å få byttet ut krystallene som er i den da? om det går Lenke til kommentar
Solid Edge Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Har hatt lyst selv å prøve dette... men er ikke frekvens område til politiet 400mhz? Fant en sie en gang med materialliste og koblingsskjema til å lage en vanlig radio... men husker dog ikke adresse.. Lenke til kommentar
uranus Skrevet 4. september 2006 Forfatter Del Skrevet 4. september 2006 (endret) Jeg trodde da politifrekvensen var 162 mhz eller noe? -- http://www.scannernytt.info/list2.php?kate...ti/Toll/Fengsel Varierer litt men starter vel rundt på 160 Endret 4. september 2006 av uranus Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Når alle tror den er på forsjelige ting kan det tyde på at det er forsjelig fra politi distrikt til politi distrikt Lenke til kommentar
uranus Skrevet 4. september 2006 Forfatter Del Skrevet 4. september 2006 Se oversikten jeg la til.. Varierer ja, men er bare å lage en frekvensrekkevidde til 180 eller noe? Lenke til kommentar
Solid Edge Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 (endret) ok da var det sikkert noe annet som var på 400mhz På skolen har vi en radio scanner kan se i dn om jeg finner noe interesant EDIT: Hva menes det med mode? Endret 4. september 2006 av Delta_progeny Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Det er ingen som har "oppskriften" på hvordan man gjør det? Har en del radioer som ikke brukes, ville vært morro å prøve.. Lenke til kommentar
uranus Skrevet 4. september 2006 Forfatter Del Skrevet 4. september 2006 Jeg vet ikke hvordan.. Mode = modus. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Har ikke politiet "koder" på singnalene sine, slik de nye "walkiene" i butikken har ca? Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Har ikke politiet "koder" på singnalene sine, slik de nye "walkiene" i butikken har ca? 6806699[/snapback] Er det ikke sånn at deet ikke har blitt slik ennå, før det digitale sambandet kommer derimot? Lenke til kommentar
uranus Skrevet 5. september 2006 Forfatter Del Skrevet 5. september 2006 Vennen min og dama mi har politiradioer.. Funker fett de hehe Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Vennen min og dama mi har politiradioer.. Funker fett de hehe 6807955[/snapback] Selvfølgelig, det er jo ferdig vare. Lenke til kommentar
uranus Skrevet 5. september 2006 Forfatter Del Skrevet 5. september 2006 Ja men det går ann å kjøpe sånne "gjør det selv" greier for å ta inn flysignaler osv, må da gå ann med politifrekvens da og? Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Ja men det går ann å kjøpe sånne "gjør det selv" greier for å ta inn flysignaler osv, må da gå ann med politifrekvens da og? 6811123[/snapback] Har ikke erfaring med å bygge selv så jeg vet ikke. Hadde vert kult da. Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 For å bygge om en FM-radio nytter det nok ikke å bytte krystaller, du blir nok nødt å bytte ut spolene til andre verdier, slik at den tar inn og slipper gjennom andre frekvenser. Vil nok være lurt å avpasse antennen også litt, så skal det gå ann. Mulig det finnes guider ute på nett på hvordan du bygger en politiscanner, ikke vet jeg. Lenke til kommentar
Solid Edge Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Verdien på spolen og kondensatoren er med på å bestemme frekvensen på signalet som skal komme inn... ska se etter om jeg finner noe intresant i dn gamle elektronikk boka fikk hverken åpne eller låne hjem radioen de hadde på skoln Lenke til kommentar
Solid Edge Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 http://electronics.howstuffworks.com/radio-scanner.htm det her kan vel være litt interesant Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå