Gå til innhold

Stor nettleverandør brekker DNS

Anbefalte innlegg

Har du aldri skrevet feil adresse i IE?

Bruker Firefox

6804184[/snapback]

Vel... fint for deg. Jeg bruker heller ikke IE, men jeg synes du kaster bort tiden min når du spiller dum med vilje. Du vet utmerket godt at jeg ikke pratet om Firefox. At dette er en default funksjon i IE har de fleste fått med seg og det burde ikke være så vanskelig å skjønne utifra sammenhengen her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig her. Det er passelig idiotisk.

Altså, ikke det å tilby tjenesten. For 95% av brukerene så er sikkert en forbedring, men tabben her er å tvinge ALLE til å måtte bruke det samme systemet, siden det ødelegger fullstendig funksjonen til mange veldig viktige verktøy for de av oss som har litt peil med det vi driver med.

Hvorfor ikke bare la standard-DNS'en være slik, og så tilby en alternativ DNS som de datakyndige kan bruke?... Det hadde jo vært den ideelle løsnignen for alle, siden det er en cackewalk for de som synes dette er et problem å bytte DNS serveren for sitt nettverk og sine maskiner.

Men ja, sørlig vis så er det nok for pengene at dette er gjort, og ikke for å "gi et bedre tilbud til kundene". Desverre desverre =/

-Stigma

Lenke til kommentar
Syns det er en genial funsjon. Poenget med funsjonen er ikke at den skal rette skrivefeil, men at man skal kunne raskt gå til en side uten å vite nettadressen.

F.eks. kan du taste inn "Universitetet i Oslo" og så vil den gå rett til UiO.no.

Eller man kan bruke det til raskt å gå til en side uten å bruke lang tid til å trykke seg fram til siden eller taste lange URLer.

F.eks. vis du skal inn på Apples side om Core Images trenger du bare taste inn "Apple Core Images".

6802235[/snapback]

Hadde den nå rettet skrivefeil, så hadde det vært OK. Dersom jeg vil søke etter en side bruker jeg ikke adresselinjen, men Google eller liknende. Misliker alt som skal ha flere formål, det gjøre det somregel delvis ubrukelige til minst ett av disse formålene... og i dette tilfellet forsøpler den adresselinjen.

Endret av kindings
Lenke til kommentar
Om man ønsker slik funksjonalitet, så føler jeg det hører hjemme i browseren.

6803906[/snapback]

Selfølgelig. Har ikke påpekt noe annet jeg, selv om det kanskje ble litt for offtopic for en moderator. :p

Hadde den nå rettet skrivefeil, så hadde det vært OK. Dersom jeg vil søke etter en side bruker jeg ikke adresselinjen, men Google eller liknende. Misliker alt som skal ha flere formål, det gjøre det somregel delvis ubrukelige til minst ett av disse formålene... og i dette tilfellet forsøpler den adresselinjen.

6805962[/snapback]

Poenget med funsjonen er jo ikke at man skal søke etter en side, men bruke det som en enkel måte å komme raskt til en side med vanskelig URL (enten den er lang eller vanskelig å huske).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...