FpsStu Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Hvorfor er det så mange som skal kjøpe ny maskin som absolutt skal vente på ditten og datten? DX10 NF5 Ny ATI brikke Ny Nvidia brikke Raskere AMD CPU Raskere Intel CPU Et super dupert hovedkort som er 0.01% raskere Prisfall på det og det... Altså... Det kommer nye ting på datamarkedet hele tiden, priser faller konstant! Bare kjøp noe, oppgrader når tingen kommer! Lenke til kommentar
olemedkrutt Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Ikke kjøp pc nå, vent på vista Lenke til kommentar
Jim Rager Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Fordi at av og til gjør teknologien ett spørre hopp en andre. Og akkurat dette kommer mest sannsynlig til å skje når Vista kommer, nettop fordi så mange pcer blir levert med operativsystemene til microsoft og da må hardwaren stå i stil med softwaren. http://www.itavisen.no/php/art.php?id=317027 Noen ganger er det lurt og kjøpe ny pc, andre ganger ikke. Du får gjøre som du vil, men jeg kjøper ikke en pc med windows xp ett par uker før Vista blir lansert. For min del så planlegger jeg nytt pc kjøp til neste vår/sommer. Da er den gamle pcen min 4 år. Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Hvorfor er det så mange som skal kjøpe ny maskin som absolutt skal vente på ditten og datten? DX10 NF5 Ny ATI brikke Ny Nvidia brikke Raskere AMD CPU Raskere Intel CPU Et super dupert hovedkort som er 0.01% raskere Prisfall på det og det... Altså... Det kommer nye ting på datamarkedet hele tiden, priser faller konstant! Bare kjøp noe, oppgrader når tingen kommer! 6799328[/snapback] nf5 intel og amd ddr2 har vært en stund på markedet, derimot så er det venting. ikke på lager. det er fordel å kjøpe dx10 kort hvis du skal ut med flere tusenlapper, i mellomtid så kan det lønne seg med et x1600/x1900gt evt brukt pci-e en kan kjøpe rimeligste cpu men alikevel et bra hovedkort med oppdateringsmuligheter. feks am2 kjøpe en sempron og vente før en kjøper ny cpu med 65nm osv. alikevel har en skjermkort til 800kr og prosessor til 500kr. en bestemmer hvordan en handler, pc er som med mat med holdbarhetsdato Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Ikke kjøp pc nå, vent på vista 6800654[/snapback] Hvorfor det? Det skal ikke allverden til for å kjøre vista. Dessuten finnes det andre operativsystemer der ute. Om man absolutt skal ha operativsystem fra microsoft så kommer xp til å være i aktuell i mange år fremover. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Umulig at det skal klaffe med alle komponenter uansett, det kommer alltid noe nytt. Akkurat nå er det da veldig gunstig å handle ny pc. Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 4. september 2006 Forfatter Del Skrevet 4. september 2006 Ang vista... Jeg kjørte Win2k lenge etter at XP kom ut, frivillig, dels fordi det er mye mer stabilt, og fordi det er raskt. Men har i den siste tida gått til XP pga remote desktop... Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Enig. Å bruke Vista som et argument for å vente med å kjøpe seg pc holder ikke vann. DX10, greit nok, det er det eneste. Men det er ikke akkurat vanskelig å oppgradere til DX10 når det kommer. Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 5. september 2006 Forfatter Del Skrevet 5. september 2006 (endret) Så vidt jeg vet (slik det var med DX9), så var det bare skjermkortet som trengs oppdatering når DX10 kommer? Det er heller ikke umulig å kjøre DX10 med DX9 skjermkort... Endret 5. september 2006 av Ezo Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Det er derfor det lønner seg med konsoll; her er ingen oppgraderinger nødvendig, konsollen holder følge med PC-er i 5 år, og av og til lenger. Dessuten er ikke konsollspill fulle av bugs, og FPS-drops. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Synes utviklingen har vært slapp de siste 4åra. Jeg kjøpte for 4år siden en pc for 10 000. Noe som den gang var midt på treet i pris, god pc. Nå til idag har jeg brukt ca. 2500 ekstra på den, og den holder fortsatt stand. Jeg klarer å spille CS(med ca 100fps, liten drop) spiller Hitman blood money, god oppløsning ingen merkbar fps drop. Klarer faktisk ikke å finne et spill jeg har problemer med å kjøre pga for dårlig hardware. Men til saken, skal du ha PC så kjøp den, ikke vent og vent og vent. Det er mulig det kommer et hopp i utviklingen, men ta det som en mann. Det årner seg, bruk noen lapper til og du er der igjen. Lenke til kommentar
henrik_s Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 (endret) Jeg har nettopp kjøpt ny PC, kommer sikkert i morgen : ) Sjekk profilen for min nåværende hardvare. Endret 5. september 2006 av henrik_s Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 (endret) Så vidt jeg vet (slik det var med DX9), så var det bare skjermkortet som trengs oppdatering når DX10 kommer? 6805797[/snapback] Akkurat! Jeg burde kanskje hatt med "skjermkort" i den siste setningen der. Endret 5. september 2006 av ^fmj Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå