Gå til innhold

Normal ytelse i 3Dmark med den oppgitte hardware?


enurweb

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Nettopp fått ny PC og har derfor lagt inn nyeste driver på ditt og datt og startet 3dmark06 test... Den gratis versjonen...

 

Jeg har 2 Gb med RAM, 2 stk GeForce 7600 GT kort i SLI og en Athlon 64 X2 Dual Core 4600+...

 

 

Det første jeg stusset litt på var om ikke 3dmark06 bruker begge skjermkortene?

 

Det andre i tillegg til litt små hakking på grafikk testene så hakket det noe helt sinnsykt på CPU testene. Beveget seg knapt i det hele tatt! Kan dette fikses eller skal det være slik?

 

 

Min score ble hvert fall dette:

 

3dmark score: 5803

 

SM2.0 score: 2605

 

HDR/SM3.0 score: 2346

 

CPU score: 1715

 

 

Setter pris på svar om noen synes dette er underlig og eventuelt hva som kan gjøres for å få ting riktig dersom noe virker galt :)

Endret av enurweb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å sjekke om du har Sli (sørg for å ha classic kontrollpanel):

Gå inn i nVidias kontrollpanel-->Gå inn på Sli multi-GPU-->hak av i boksene for "Enable SLI multi-GPU" og "Show GPU load balancing".

 

I 3DMark skal du nå få en grønn bar til venstre i bildet (eller en grønn horisontal strek). Hvis Sli er på skal de bevege seg ettersom GPU load blir distribuert. Litt hakking må man regne med på grafikktestene. Det hakker hos meg også. ;)

CPU testen skal være slik.

Lenke til kommentar
For å sjekke om du har Sli (sørg for å ha classic kontrollpanel):

Gå inn i nVidias kontrollpanel-->Gå inn på Sli multi-GPU-->hak av i boksene for "Enable SLI multi-GPU" og "Show GPU load balancing".

 

I 3DMark skal du nå få en grønn bar til venstre i bildet (eller en grønn horisontal strek). Hvis Sli er på skal de bevege seg ettersom GPU load blir distribuert. Litt hakking må man regne med på grafikktestene. Det hakker hos meg også. ;)

CPU testen skal være slik.

6800077[/snapback]

 

 

Jeg fikk opp den grønne SLI tingen så antar at det funker hvert fall...

 

Kjørte så igjennom en ny test som jeg overraskende nok fikk enda dårligere resultat på...

 

3dmark score: 4730

 

SM2.0 score: 2604

 

HDR/SM3.0 score: 1251

 

CPU score: 1716

 

 

HDR/SM3.0 scoren dalte godt nå :hmm:

 

I tillegg når jeg sier det hakker på CPU testingen... Det hakker noe SYKT! Tar jo nesten 1 sekund fra bilde til bilde.

Lenke til kommentar

Har du overklokket? Det at HDR/SM3.0 Scoren har dalt, får meg til å tro at du har gjort det :p

 

CPU testingen SKAL hakke.. Kjørte en Opteron 165(Dobbelkjerne), på 2.8GHz per kjerne, og det skal være rundtomkring 1fps elns.. :) CPU Score er ok, SM2.0 Score er ok, men HDR/SM3.0 Scoren din var litt lav nå. Mitt 7900GT @ 720/1950, ga ca 2500-2600 på SM2.0 og HDR/SM3.0, å du burde vel ligge ca der ja :) Tror jeg ? :)

Lenke til kommentar

Den første testen i åpningsinnlegget kjørte jeg i natt...

 

Slo så av maskinen, kom hjem fra jobb i dag, fikk den grønne SLI tingen til å vises i 3Dmark testen og så ble resultatet som vist ett par tråder lengre opp.

Har ikke overklokket eller noe slikt, eller rørt noe annet heller for den saks skyld.

 

 

Men hvis vi ser på den første testen i denne tråden, så er scoren såkalt normal i forhold til hardwaren? Etter jeg installerte nye skjermkort drivere i natt ble ikke scoren forbedret med mer enn 40-50 poeng eller så.

 

 

Uansett så er det jo litt bekymringsverdig at den HDR/SM3.0 saken ble halvert da :p

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har x2 4600+ og 7900gt XFX extreme, og kjørte 3dmark 05 test da jeg fikk CPU. Scoret 8850. Hadde 3700+ tidligere, med samme GPU og hadde da 8500 i score. Har den testen ikke så mye med CPU å gjøre kanskje? Eller har jeg en normal score der? Har ikke installert XP på nytt etter CPU-bytte, burde jeg det?

 

PS! Var rimelig nyinstallert XP (en uke siden) når jeg byttet CPU

Endret av Hombleracer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...