thesinner Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i en så komplett som mulig samling av disney klassikere? Jeg prater ikke om de gamle helaftens-filmene, men alle kortfilmene med Donald, Mikke, Snipp&Snapp, Langbein osv. Jeg er bestemt på å samle absolutt alle, koste hva det koste vil, men jeg sliter med å finne en ferdig dvd-samling eller en serie som kan gjøre dette litt lettvint. Noen tips? Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Disneyshopping? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 (endret) Mange av de kjente 5-10 minutter kortfilmene med Tom&Jerry, Langbein, Sport med Langbein er samlet i kronologisk rekkefølge på proffe DVD'r. Se etter Mickey Mouse collection, Donald Duck Collection, Tom&Jerry Collection, Goofy Collection (langbein). Har flere av dem. http://www.amazon.com pleier å ha slikt til en bra pris. Dødsbra småfilmer. Spesiellt Goofy-filmene der en kommentator forklarer forskjellige yrker eller aktiviteter mens Langbein demonstrerer. Den klassiske julesnutten der Langbein står på ski i alpene er en av de. 40-50 årene var den gylne alderen for slike psycho-morsomme tegnefilmer. Lillesøster bestilte Bompibjørnene samle-DVD for litt siden. Endret 4. september 2006 av Bitex Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 (endret) Husk å få med deg propagandafilmene Disney produserte under andre verdenskrig. De kjente og kjære figurene brukes der i en litt annen kontekst, og det hele blir rimelig absurd og hysterisk festlig. En av filmene viser for eksempel Donald som fenghettepåskruer på en ammunisjonsfabrikk. Samlingen heter "At the Front Lines". Jeg tror den var rimelig limitert, så lykke til med å skaffe den. EDIT: Byttet ut en malplassert T med en D. Endret 4. september 2006 av Isbilen Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 (endret) Mye ille rasistiske greier der, ja. Spesiellt mot japanere, som jo var den største fienden til USA etter Pearl Harbor-angrepet. De blir stort sett portrettert med digre hoder, kjempestort overbitt og veldig feige og forræderiske. Har en Skippern-film der han møter på en japansk fiskebåt ute på havet. Festlige greier, japaneren snakker høflig og fint helt til skippern snur ryggen til, da går det i å slenge granater nedi buksa hans til raketter og værre ting. Endret 4. september 2006 av Bitex Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 4. september 2006 Forfatter Del Skrevet 4. september 2006 Husk å få med deg propagandafilmene Disney produserte under andre verdenskrig. De kjente og kjære figurene brukes der i en litt annen kontekst, og det hele blir rimelig absurd og hysterisk festlig. En av filmene viser for eksempel Donald som fenghettepåskruer på en ammunisjonsfabrikk. Samlingen heter "At the Front Lines". Jeg tror den var rimelig limitert, så lykke til med å skaffe den. EDIT: Byttet ut en malplassert T med en D. 6799242[/snapback] Hehe, disse har jeg allerede på PC'n. Veldig morsomt ^^, Til Bitex: Tom & Jerry er også noe jeg setter veldig pris på, men i denne omgang skal jeg samle det som er av Disney så T&J får vente til en annen gang Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 DER FUEHRER'S FACE er overlegen. Jeg må se om jeg finner den på DVD, vel verdt pengene uansett pris. Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Usensurerte utgaver av Donald, Mikke og Silly Symphonies tilsalgs på Play.com Har de selv. Det kommer også enda en med Donald Duck. - D.J. Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Walt Disney Treasures er en samling med mange av disse kortfilmene. De blir utgitt i Desember hvert år. Dessverre for noen er disse limited, så er ikke så lett å få tak i de som allerede er kommet ut. Du finner de dog på ebay ol. Men til temmelig heftige priser. Husk at det er de med stålboks som er de orginale. Sone2 utgavene er heller ikke limited. http://www.ultimatedisney.com/treasures.html På denne siden finner du en liste og info om de som allerede er kommet ut i serien, og de som kommer nå til jul Veldig gøy å samle på disse filmene, virkelig klassikere! Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Kunne gjerne investert noen kroner i de gamle gode kort tegnefilmene på dvd. Skal se om jeg finner noe neste gang jeg er ute å handler. I mellomtiden koser jeg meg med noen daglige klassiske tegneserier på Disney Channel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå