user11 Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Kabinettviften min bråker egentlig ikke så mye, men når jeg skrur den fast i kabinettet øker støyen, fordi luften fra viften blåses gjennom masse små hull i åpningen i kabinettet (som det er med alle kabinetter). Det er vel friksjonen som lager lyden. Vil det si at selv om viften er totalt støyfri, så vil det bråke litt? Eller vil det hjelpe å kjøpe en støyfri vifte? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Åpningene du nevner kan ha forskjellige design på forskjellige kabinetter, etter hva jeg har forstått så skal hull med 8 kanter (honeycomb mønster) funke bedre enn runde og dermed gi bedre luft-flyt og mindre støy. Du kan selv kappe det ut om du vil selvsagt, det vil føre til mindre støy og mer luft gjennomstrømning. Lenke til kommentar
crazycooler Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Det kan også hjelpe å kjøpe silikon pakninger til å legge rundt vifte før montering i kabinettet .Dette fjerner også litt vibrasjonsstøy! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå