auran Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Er ikke flink til å forklare ting, men leste i sted en post litt lenger ned på siden om to lydbølger som treffer hverandre,og skaper destruktiv interferens,dvs de ødelegger hverandre. Fair Enough, detaljer står på wikipedia. Mitt poeng: Lys, kan også tilskrives bølgenatur. De smarte av dere skjønner allerede nå hvor mine teoriseringer er på vei. Er dette mulig? (= Kan en danne destruktiv interferens med lysbølger? Er det mulig å skape anti-lys? Blir Lys+ Lys = Mørke? Vil dette Mørket kaste skygge? (= Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Jeg tror ikke det er bølgenaturen som gjør dette mulig, men måten vi oppfatter lyden på. Det er mange andre forskjeller også, men det overlater jeg til forumets ypperstenerder å utdype. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 um jo det er bølgenaturen som gjør dette, og ja det er mulig med lys. Interferensmønster i lys var i sin tid en viktig begrunnelse for argumentet for lysets bølgenatur. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Er dette noe å umme for da? Synes du virkelig at dette er noe alle burde vite? Jeg tok tross alt et sterkt forbehold. Jeg er kanskje litt hårsår nå på morgenkvisten, men alt jeg ber om er litt høflighet ... Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 som velbevandret forumsdeltager har du sikkert vært borti mye verre enn dette før - til alle døgnets tider Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Joda, jeg var bare litt sur og trøtt og lite mottakelig etter å ha sittet oppe til klokka fire og skrevet argumentasjons- og retorikkanalyse. Moro. Jeg er uansett ikke særlig fan av slik "uhm og ehh" - ordbruk, det tjener jo bare til å hisse opp stemninga ... Skal dog ikke påstå at jeg ikke har kommet i skade for å bruke dem selv av og til. Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Interferens i lys gir ikke mørke, men forskjellige bølgelengder (dvs. farger). Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 jo.. interferens i lys gir mørke områder og lyse områder. bøyning av lys er avhengig av bølgelengde, så for sammensatt lys som hvitt lys, vil mønsteret blir forskjellig og farger vil kunne skilles ut, men hver enkelt bølgelengde har et interferensmønster med lyse og mørke områder Lenke til kommentar
ddd-king Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Interferens i lys gir ikke mørke, men forskjellige bølgelengder (dvs. farger). 6820560[/snapback] Dette stemmer ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå