Sjon Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Jeg har et ASUS P5W DH Deluxe, men vurderer å kjøpe meg et X-Fi Extreme Music. Spørsmålet mitt er om jeg kan få lyden fra LYDKORTET ut via HOVEDKORTETS coaxiale og/ eller optiske S/PDIF-utgang(er)? Det finnes også en egen tilkobling for S/PDIF på hovedkortet, som i dag står tom. Gir det meg noen flere muligheter? Lenke til kommentar
joa1234 Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Nja. Mye mulig det går ann å koble en kabel fra X-Fi kortet til hovedkortet så du evt får S/PDIFF ut, men tror ikke det går. Men kan ta feil Lenke til kommentar
Sjon Skrevet 4. september 2006 Forfatter Del Skrevet 4. september 2006 Noen som vet noe mer? Jeg blir takknemlig for svar á la "Jeg har dette lydkortet, og får lyden ut via hovedkortets S/PDIF-utgang, yess!" Lenke til kommentar
magnum44 Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Noen som vet noe mer? Jeg blir takknemlig for svar á la "Jeg har dette lydkortet, og får lyden ut via hovedkortets S/PDIF-utgang, yess!" 6799911[/snapback] Hva er vitsen? Du brukerjo bare x-fi'en sin digitalutgang.. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 ja, hvorfor ikke bare bruke utgangen på selve lydkortet? det er bedre på alle måter, nesten... men det skal ikke være noe problem, hvis du har riktige programmer, jeg har kun mikrofon inngang på lydkortet på HK, så når jeg bruker ventrilo el.l. så bruker jeg to lydkort.. Lenke til kommentar
magnum44 Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 At du bruker mikrofoninngangen på et annet lydkort null og niks å si i denne sammenhengen. Man kan rute signalet virtuelt mellom 2 lydkort v.h.a tillegsprogram, men som jeg poengtert tidligere: Jeg ser ikke poenget, med mindre det ikke er snakk om noe innen musikkproduksjon og en skal legge til diverse sanntidsfiltre. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 jeg brukte ikke ekstra program, hvor kan man finne slike? (det kan gjøre timg lettere for meg ved en annen anledning) Lenke til kommentar
Sjon Skrevet 5. september 2006 Forfatter Del Skrevet 5. september 2006 OK, hvordan bruker man lydkortets digitale utgang for å koble til f.eks en forsterker med optisk S/PDIF-inngang? Finnes det minijack-til-optisk kabel? Lenke til kommentar
Sjon Skrevet 5. september 2006 Forfatter Del Skrevet 5. september 2006 DENNE digitale I/O modulen fra Creative løser forsåvidt problemet. Grunnen til at jeg startet tråden er fordi jeg mener at jo færre duppeditter jeg har på utsiden av maskinen, jo bedre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1aOK6q6F Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Hvor får man kjøp den "bracket'n" da? Virker ikke som de har den hos creative norge Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1aOK6q6F Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Komplett selger den her men ikke på lager Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Den boksen der tror jeg er helt konge! Den redder hele oppsettet mitt, bare jeg får råd til å kjøpe X-Fi også. Har forresten samme hovedkort, så vi er i samme båt Lenke til kommentar
Sjon Skrevet 7. september 2006 Forfatter Del Skrevet 7. september 2006 Det er mange som selger den. Bare søk på "digital i/o modul" el no i prisguiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå