flonge Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Jeg har et veldig uvanlig problem som jeg ikke klarer å finne ut av på egenhand. Problemet er at når jeg bruker AM2 4600 på mer enn 1600mhz(8x200) skjer følgende; ved feks. nettverkskopiering så skrur den seg temmelig raskt av. En times surfing så skrur den seg av. Men av en eller annen grunn kan jeg spille spill som Quake 4 så lenge jeg vil uten problemer. Følgende hardware har jeg: Prossessor: AMD Athlon 64 X2 4600+ 2.4GHz Socket AM2 1MB ADA4600CUBOX Hovedkort: MSI K9N Ultra-2F, nForce 570 Minne: Corsair TWIN2X 5400 DDR2, 1024MB PC5400 Kit w/two matched CM2X512-5400C4 Dimm's (4stk; slik at d blir 4x512) Grafikkort: Asus VGA-Card RX1900XT 512MB PCI-E Strømforsyning: Seasonic S12 Strømforsyning 600W, Jeg har oppdatert bios og alle hovedkort drivere. prøvd noen andre ram brikker prøvd å skru opp volt på rammen tatt ut alt unødvendig utstyr i pcen prøvd 2 forskjellige harddisker formatert begge harddisker kjøpt ny vifte og skrudd alle vifter på fullt Jeg burde kanskje prøve en annen prosessor og evt. hovedkort, men tenkte at vis noen her vet hva det kan være så slipper jeg å stresse mer. Lenke til kommentar
kenterlend Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Har samme problemer her. Kjører en AMD X2 4200+ AM2 på MSI K9N Ultra hk. PCen skrur seg av helt tilfeldig. Har søkt litt på nettet om liknende problemer. Kom til forumet på MSI sine sider. Der viser det seg at hk av typen Rev2.X 7250 (se mellom pci kontaktene for nr.) har problemer med AMD X2. Hvis du går inn i BIOS og skrur av ACPI så stopper den med å skru seg av. Problemet er at det integrerte nettverket ikke vil fungere da. Jeg har sendt mitt hovedkort i bytte mot et annet merke. Anbefaler deg også å gjøre det samme. K9N Ultra/Platinum (non SLI) 'Power Off' Issues Lenke til kommentar
flonge Skrevet 4. september 2006 Forfatter Del Skrevet 4. september 2006 Takk for hjelpen. Nå har jeg skrudd av ACPI på hovedkortet. Formatert pcen og den har iallefall ikke skrudd seg av på 5 timer. Jeg blir nødt til å kjøpe et nytt hovedkort. ACPI blir vist nok et must med vista. Lenke til kommentar
Bandaloginzih Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 gjør som Kenterlend og send tilbake hovedkortet og krev et nytt da vel! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå