Gå til innhold

Finnes sterke chilisauser i Norge?

stout

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husker jeg kjøpe en porson pommes frites for 1000ende gang på en sjappe like ved skolen, drevet av noen vietnamesere. For en gangs skyld bestemte jeg meg for å erstatte ketchup med chilisausen de hadde. Det var en flaske med grønn kork og mener det var bilde av en hane på den. Fy faen det var sterkt, trodde jeg skulle dø :ph34r:

Endret av TMB
Lenke til kommentar

Har nå fått smake på den meget omtalte Sriracha sausen. Den lokale Asia-mat butikken hadde tilfeldigvis tilbud på akkurat denne da jeg stakk innom, så jeg måtte kjøpe en flaske å prøve.

Kan ikke si at den er spesielt sterk. Minner litt om chili-ketchup men med et hint av wasabi.

Tror sausen kan gjøre seg på pølser og burger, som en erstatning for vanlig ketchup.

Fant nettopp ut at Teknik Magasinet har et par chilisauser som ligger et par hakk over det du får kjøpt i vanlige butikker her til lands. Søk på chilisaus. Kan virkelig anbefale Satan′s Sweat for den som vil prøve noe sterkere enn den kjipe Tabascoen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nettop kjøpt en ny hotsauce på Centra her i Oslo som heter "Trappey's Red Devil Hot Sauce"

Noen med erfaringer?

Ja. Den bruker jeg på pizza og diverse når jeg egentlig vil ha tabasco, men tabasco har for konsentrerte dråper slik at smaksopplevelsen ikke blir jevn. Som en utvannet tabasco, vil jeg si.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde nettopp Tabasco sin "very hot" saus. Den tror jeg nok vil gjøre susen for de fleste. Hadde et par dråper på hamburgeren min, og begynte å svette med en gang.

Den er laget av habanero.

Hvordan var den på smak?

Har unngått å kjøpe denne da de andre Tabasco variantene jeg har prøvd, stort sett bare smaker eddik.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde nettopp Tabasco sin "very hot" saus. Den tror jeg nok vil gjøre susen for de fleste. Hadde et par dråper på hamburgeren min, og begynte å svette med en gang.

Den er laget av habanero.

Hvordan var den på smak?

Har unngått å kjøpe denne da de andre Tabasco variantene jeg har prøvd, stort sett bare smaker eddik.

Nei det gjør de ikke. Den orginale tabascoen er lagret på eikefat i fem år, og er en av de få sausene der ute av skikkelig kvalitet.

Very hot-varianten er en veldig fruktig og varm sterk saus, som svir på tunga, varmer kinnene og smaker veldig eksotisk. Det er en jaimaikansk-inspirert saus.

Lenke til kommentar

Hvordan var den på smak?

Nei det gjør de ikke. Den orginale tabascoen er lagret på eikefat i fem år, og er en av de få sausene der ute av skikkelig kvalitet.

Very hot-varianten er en veldig fruktig og varm sterk saus, som svir på tunga, varmer kinnene og smaker veldig eksotisk. Det er en jaimaikansk-inspirert saus.

LOL :D

Det blir ikke noe mindre eddiksmak på sausen fordi den er fatlagret. Eddiken tilsettes tross alt etter lagringen.

Skikkelig kvalitet? Tja, er vel et minimumskrav for et selskap som har holdt på siden 1868.

God smak? Næsj, egentlig ikke. Personlig mener jeg Tabasco er meget oppskrytt, mye grunnet deres lange eksistens, god markedsføring og et godt merkevarenavn.

Cholula derimot, smaker mye mindre av eddik, og knuser Tabasco på smak.

Den er langt fra HOT, men smaker meget godt.

Lenke til kommentar

Merkenavn er noe som bygges opp av fornøyde kunder. Personlig syns jeg Tabascos chipotle-saus er den beste.

Ikke helt enig.

Massiv markedsføring leder folk til å tro at et produkt er det beste.

Eksempelvis kan jeg jo nevne at mange (de fleste?) tror Gillette er kongen av kvalitet, og de eneste, som produserer barbersaker. Det finnes mange produsenter som gruser Gillette, både på pris, komfort og ikke minst med tanke på miljøhensyn. Men disse produsentene har ikke budsjett til å drive med slike enorme reklamekampanjer som Gillette.

Eller at Levis var "best" etter massive reklamekampanjer på 80 og 90-tallet, deriblant på MTV.

Chipotle varianten til Tabasco har jeg smakt. Passet gansk bra på pizza, men jeg synes den óg lider av for mye eddiksmak.

Lenke til kommentar

Massiv markedsføring er ikke mulig uten masse penger. Masse penger som er tjent inn fra fornøyde kunder.

Det begynner alltid med produktet, ikke med markedsføringen. Gilette har bygget seg opp masse penger fordi de faktisk har funnet opp moderne barbering, inkludert mye av den vi snakker om i tråden for tradisjonell barbering. Det er 150 års kunder, som har støttet produktene deres, som har gitt dem penger.

Levi´s er fortsatt den beste jeans-produsenten i verden. Og Wrangler. Hvis du tror noe annet, har du ikke peiling på syfaget.

Lenke til kommentar

Ikke rart Gillette har gjort det bra oppgjennom årene hvis kunder har gitt de penger i 150 år. Spesielt med tanke på at de kun har eksistert i 110 (116)år :)

Å ha et tilnærmet monopol på en vare, gir plenty cash i kassa, uavhengig av kvaliteten på produktet.

Levi´s er fortsatt den beste jeans-produsenten i verden. Og Wrangler. Hvis du tror noe annet, har du ikke peiling på syfaget.

Med mindre du er en profesjonell syerske eller innehar en doktorgrad i jeans-søm og produksjonsteknikk, kan jeg ikke se på denne kommentaren som annet enn fan-boi rant.

Uten noen som helst form for dokumentasjon, fremstår dette som like seriøst som;

iDitt og iDatt rules, alt annet suger lut!

PS3 er konge, Xbox er bæsj!

Men dette er nok OT. Denne tråden handler om sterke chilisauser, ikke markedsføring, så la oss heller fortsette diskusjonen rundt sterke chilisauser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...