Gå til innhold

Finnes sterke chilisauser i Norge?

stout

Anbefalte innlegg

Får man kjøpt sauser av samme styrke som Dave's Ultimate Insanity, Ass Reaper og Endorphin Rush i Norge?

Vet ikke nøyaktig hvor sterke disse er men 100-200.000+ Scoville Heat Units burde gjøre susen.

Nordmenn er generellt pyser på sterk mat...

Selv er jeg glad i liker jeg at det brenner litt, selv om jeg ikke har hatt muligheten til å bygge opp noen særlig toleranse.

Noen eksempler på hva jeg snakker om.

Endret av fretex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Axby2kEH

Prøv din lokale innvandrerbutikk. Der pleier utvalget i sterke sauser være ganske anstendig. I tillegg foreslår jeg å prøve å bruke piri piri, som man kan få kjøpt tørket på supermarked og store Rimi/ica butikker etc. Det er sterkere enn noe jeg noensinne har smakt, hev en sånn 2 cm sak nedi nesten en halv liter saus, det ble så sterkt at jeg knapt fikk det ned, selv om jeg fjernet frøene. Og jeg er ikke særlig pysete...

Lenke til kommentar
Tabasco?

Ikkje sterk nok?

6805889[/snapback]

Nei.. Dessuten avgir den for mye smak om du bruker mye.

Høres ut som Sambala Oelek er litt mer i riktig løype, om ikke helt på høyde med de jeg nevnte i første posten. Litt mer skeptisk til harissa, jeg ønsker noe som kan brukes i det meste uten å bidra for mye til smaken.

Skader sikkert ikke å prøve. Takk for forslagene :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
I dag mottok jeg noen godsaker fra Hot Sauce World, bestillt 21/10:

Blair's Jalapeno Death Sauce with Tequila

Blair's Mega Death Sauce - Feel Alive!

357 Mad Dog Hot Sauce

Det finnes sterkere, men jeg planlegger å leve noen år til.

7203909[/snapback]

Fy flate, tror jeg må bestille et eksemplar av den der 357 sausen. Må nesten prøve noe slikt minst en gang før man dør. :p

Har du testet den forresten? Beskriv.

Er det virkelig så sinnsykt at det kan være "farlig" å ta en bitteliten dråpe på tungen?

Endret av StaBBer
Lenke til kommentar
Fy flate, tror jeg må bestille et eksemplar av den der 357 sausen. Må nesten prøve noe slikt minst en gang før man dør. :p

Har du testet den forresten? Beskriv.

Er det virkelig så sinnsykt at det kan være "farlig" å ta en bitteliten dråpe på tungen?

7209951[/snapback]

Har bare testet de to andre. Jalapeno-sausen er mild, til og med pepper er sterkere (nesten). Men det er mye smak i den. Mega Death er veldig sterk. Ca. en kvart teskje tenker jeg, fordelt på noen pizzastykker, gjorde seg godt. Vil si det tilsvarte 5ss tabasco, om ikke mer. Tar litt tid for magen å vende seg til, men vet ikke hvor lenge.

357 skal vel være den sterkeste, men kan styre meg foreløpig. :p

Endret av fretex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...