stout Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 (endret) Får man kjøpt sauser av samme styrke som Dave's Ultimate Insanity, Ass Reaper og Endorphin Rush i Norge? Vet ikke nøyaktig hvor sterke disse er men 100-200.000+ Scoville Heat Units burde gjøre susen. Nordmenn er generellt pyser på sterk mat... Selv er jeg glad i liker jeg at det brenner litt, selv om jeg ikke har hatt muligheten til å bygge opp noen særlig toleranse. Noen eksempler på hva jeg snakker om. Endret 3. september 2006 av fretex Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Prøv din lokale innvandrerbutikk. Der pleier utvalget i sterke sauser være ganske anstendig. I tillegg foreslår jeg å prøve å bruke piri piri, som man kan få kjøpt tørket på supermarked og store Rimi/ica butikker etc. Det er sterkere enn noe jeg noensinne har smakt, hev en sånn 2 cm sak nedi nesten en halv liter saus, det ble så sterkt at jeg knapt fikk det ned, selv om jeg fjernet frøene. Og jeg er ikke særlig pysete... Lenke til kommentar
Gorbag Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Sambala Oelek gjør susen etter egen erfaring Lenke til kommentar
Thend Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 få tak i et krydder som heter harissa, liver opp Lenke til kommentar
KissaMcDuck Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Sambala Oelek gjør susen etter egen erfaring 6803328[/snapback] Damn right Lenke til kommentar
Arne Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Tabasco? Ikkje sterk nok? Lenke til kommentar
stout Skrevet 5. september 2006 Forfatter Del Skrevet 5. september 2006 Tabasco?Ikkje sterk nok? 6805889[/snapback] Nei.. Dessuten avgir den for mye smak om du bruker mye. Høres ut som Sambala Oelek er litt mer i riktig løype, om ikke helt på høyde med de jeg nevnte i første posten. Litt mer skeptisk til harissa, jeg ønsker noe som kan brukes i det meste uten å bidra for mye til smaken. Skader sikkert ikke å prøve. Takk for forslagene Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Kjøp deg noe Habanero, som du ser på wikipedias scoville-liste er den rimelig sterk. Finhakk å lag din egen saus, eller bare putt i maten. Får den som regel på innvandrer-sjappene, muligens på større dagligvare-butikken også. http://en.wikipedia.org/wiki/Scoville Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Jensens knust chilli! Finnes i vanlige daglivarebutikker (ihvertfall de litt større). Rett og slett chilli-mos! Lenke til kommentar
Arne Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Sukk... Hadde ein lokal invandrerbutikk i nærlæiken, men den måtte legge ned. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Bare husk at slike saker ikke er noe å leke med. Jeg spydde i timesvis etter å ha fått i meg en saus som hadde en styrke på ca 800,000 Scoville (~1300 ganger sterkere enn Tabasco). Lenke til kommentar
Arne Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Hehe... Med andre ord, en drope er nok. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Bare husk at slike saker ikke er noe å leke med. Jeg spydde i timesvis etter å ha fått i meg en saus som hadde en styrke på ca 800,000 Scoville (~1300 ganger sterkere enn Tabasco). 6822174[/snapback] Hvor ble du servert noe sånt? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Det var noen som hadde tatt med fra Mexico. Lenke til kommentar
stout Skrevet 2. november 2006 Forfatter Del Skrevet 2. november 2006 I dag mottok jeg noen godsaker fra Hot Sauce World, bestillt 21/10: Blair's Jalapeno Death Sauce with Tequila Blair's Mega Death Sauce - Feel Alive! 357 Mad Dog Hot Sauce Det finnes sterkere, men jeg planlegger å leve noen år til. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 selv om jeg fjernet frøene. 6803312[/snapback] Det gjør ingen forskjell uansett. Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 (endret) I dag mottok jeg noen godsaker fra Hot Sauce World, bestillt 21/10: Blair's Jalapeno Death Sauce with Tequila Blair's Mega Death Sauce - Feel Alive! 357 Mad Dog Hot Sauce Det finnes sterkere, men jeg planlegger å leve noen år til. 7203909[/snapback] Fy flate, tror jeg må bestille et eksemplar av den der 357 sausen. Må nesten prøve noe slikt minst en gang før man dør. Har du testet den forresten? Beskriv. Er det virkelig så sinnsykt at det kan være "farlig" å ta en bitteliten dråpe på tungen? Endret 3. november 2006 av StaBBer Lenke til kommentar
stout Skrevet 3. november 2006 Forfatter Del Skrevet 3. november 2006 (endret) Fy flate, tror jeg må bestille et eksemplar av den der 357 sausen. Må nesten prøve noe slikt minst en gang før man dør. Har du testet den forresten? Beskriv. Er det virkelig så sinnsykt at det kan være "farlig" å ta en bitteliten dråpe på tungen? 7209951[/snapback] Har bare testet de to andre. Jalapeno-sausen er mild, til og med pepper er sterkere (nesten). Men det er mye smak i den. Mega Death er veldig sterk. Ca. en kvart teskje tenker jeg, fordelt på noen pizzastykker, gjorde seg godt. Vil si det tilsvarte 5ss tabasco, om ikke mer. Tar litt tid for magen å vende seg til, men vet ikke hvor lenge. 357 skal vel være den sterkeste, men kan styre meg foreløpig. Endret 3. november 2006 av fretex Lenke til kommentar
varmit Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Capsaicin er 16.000.000 Scoville, verdens sterkeste saus! Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 selv om jeg fjernet frøene. 6803312[/snapback] Det gjør ingen forskjell uansett. 7206219[/snapback] Nå vet ikke jeg om dette er chilli det er snakk om. Men at en ting skal være sikkert, hvis man fjerner "veggene" og frøene i chillien blir den MYE svakere! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå