Gå til innhold

Hvordan ser en perfekt vaffel ut?

Fozzietif

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den perfekte vaffel skal være så stekt at den blir sprø, og gyllen brun (nam, nam):D

Pålegg: Ett godt lag med smør (2mm?:p), og 2 skiver med brunost på hver "hjerte", og deretter klapper du vaffel'en sammen og svelger DEN NYDELIGE vaffelen ned:D (Huff, hvor sulten jeg ble:P)

Drikke: Uten tvil et iskaldt glass melk! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm

En vaffel ser best ut når den er lys, men smaker best når den er mørk. Og den skal etes clean, uten noe pålegg eller sukker eller noe sånt ;)

Lenke til kommentar
Vafflene jeg lager får en gylden skorpe og er luftig og fløyelsmyk inni, Lettmelk og plantemargarin er strengt forbudt, Kun ekte smør og helmelk i denne oppskrifta.

Slik mener jeg en vaffel skal se ut.

6947265[/snapback]

Enig, hvis den er sprø, MÅ den være den perfekte vafla!

THE VAFEL

Lenke til kommentar

Den skal være myk, men ikke tynn, slapp eller fuktig. Den skal heller være litt for lite stekt enn litt for mye, men helst gjennomstekt iallfall. På har jeg blått syltetøy (blåbær, boisenbær osv), den skal spises som to og to hjerter, og ikke hele rulla sammen, til synes jeg saft passer veldig godt, men iste eller brus er ikke å forakte.

Lenke til kommentar

De beste vaflene laget kantinedamene på ØDH i Halden i gamle dager (80-tallet). Jeg prøvde å lure oppskriften ut av dem, men uten hell. Vaflene på Sundt her i Bergen var også gode, den gangen de stekte dem på bestilling.

Vi har et termostatjern nå, og det er en dårlig ide. For svak varme gjør at vaflene blir altfor gjennomstekt før de blir skikkelig stekt på utsiden.

Jeg spiser gjerne vafler bare med sukker, litt fordi jeg aldri spiser sukker ellers. Bringebær er det perfekte syltetøy. Men akkurat til vafler går det bra med jordbær også.

Vafler skal nytes rolig, men av den siste bretter jeg sammen tre hjerter, og momser i vei...

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...