Gå til innhold

Hvordan ser en perfekt vaffel ut?

Fozzietif

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har noen erfaring med Toros ferdig vaffelmix? Fikk så innmarig lyst på vaffler nå, men har ikke noe her som kan brukes til å lage vaffler utenom et vaffeljern.

Altså denne:

lasse_food_vafler.jpg

6820274[/snapback]

Hmm, har ikke prøvd den jeg i værtfall.. Men har fristet en del ganger når jeg har gått forbi hyllene i butikken! :p Du får prøve den å gi tilbakemelding! :)

Edit: Øssa gjorde det før deg! ;)

Endret av Fozzietif
Lenke til kommentar

Ok, rapport;

Kjørte rett ned på butikken etter jeg posta her og kjøpte meg en pose med vaffelmix, en boks med rømme og et glass med syktetøy. Leste bak på pakken at det ikke var kardemomme eller vanlijesukker i selve røra, så det tilsatte jeg når jeg kom hjem igjen. Ble rundt 9-10 plater, noen litt tykkere enn de andre. Ble litt søte, men med rømmen ble de så og si perfekte på smak :D

Slenger med et bilde av den siste platen som er igjen, før jeg hiver den i meg:

dscn0886fs8.gif

Alt i alt, meget gode vaffler hvis du tilsetter det lille ekstra selv. Ikke helt som hjemmelaget, men smaker gode vaffler for det. Gir den 8/10 :)

Lenke til kommentar
Ok, rapport;

Kjørte rett ned på butikken etter jeg posta her og kjøpte meg en pose med vaffelmix, en boks med rømme og et glass med syktetøy. Leste bak på pakken at det ikke var kardemomme eller vanlijesukker i selve røra, så det tilsatte jeg når jeg kom hjem igjen. Ble rundt 9-10 plater, noen litt tykkere enn de andre. Ble litt søte, men med rømmen ble de så og si perfekte på smak :D

Slenger med et bilde av den siste platen som er igjen, før jeg hiver den i meg:

http://img399.imageshack.us/img399/6894/dscn0886fs8.gif

Alt i alt, meget gode vaffler hvis du tilsetter det lille ekstra selv. Ikke helt som hjemmelaget, men smaker gode vaffler for det. Gir den 8/10 :)

6820868[/snapback]

Ser du har det trivelig :)

Toro sin vaffelmix er god. Den blir ekstra god hvis du bruker mye smør/margarin når du steker dem :thumbup: kaller dem for "fettbomber".

De skal være gylne og sprø :love:

Kanskje ikke noen slankekur da...

edit: fjerna quotet av bildet og retta en søt liten skriveleif.

Endret av Craigmick
Lenke til kommentar
Ser du har det trivelig  :)

Toro sin vaffelmix er god. Den blir ekstra god hvis du bruker mye smør/margarin når du steker dem :thumbup: kaller dem for "fettbomber".

De skal være gylne og sprø :love:

Kansje ikke noen slankekur da...

6821053[/snapback]

Såklart er det godt med smør i jernet når de blir stekt. Det var vel egentlig det som trakk ned på de første vafflene jeg stekte, ble litt for mye smørsmak, selv om det hører til. Bedre å ha ost på de med mye smør på, enn rømme og syltetøy iallefall :)

Så veldig godt ut ^^

Men prøv med Nuggati på vafler en gang, mmm  :dribble:

6821084[/snapback]

Ble ingen til overs, pleide når jeg var mindre å ta de som ble kaldte å smøre godt på med Nuggati. Ahh, minner :love:

Lenke til kommentar
Hmm, synes det er best med litt varme vafler med nugatti!  :)  På kalde vafler er det faktsik ganske godt med nyåpnet leverpostei! :D

Flere som har prøvd det?

6822147[/snapback]

Hehe, nei, men siden pølse i vaffel tydeligvis er suksess i visse deler av landet er det nok ikke helt usannsynlig at vafler passer med flere kjøttprodukter for de rette ganene.

Lenke til kommentar
Hmm, synes det er best med litt varme vafler med nugatti!  :)  På kalde vafler er det faktsik ganske godt med nyåpnet leverpostei! :D

Flere som har prøvd det?

6822147[/snapback]

Hehe, nei, men siden pølse i vaffel tydeligvis er suksess i visse deler av landet er det nok ikke helt usannsynlig at vafler passer med flere kjøttprodukter for de rette ganene.

6822192[/snapback]

Hehe!! :!: :!:

Lenke til kommentar

Vafler er folkesjela, vafler er noe alle forbinder med noe trygt og godt. Alle biter faller på plass når man spiser vafler.

Vafler skal være tykke, nokså lyse og myke, ikke sprø (dette er viktig), og de skal ha fem hjerter. Hadde lenge et jern som lagde kvart-vafler, og det var ikke riktig.

Hva pålegg angår, så trenger man det ei hvis man har stekt den perfekte vaffel. Siden man sjelden gjør dette, er det beste pålegg brunost med jordbærsyltetøy. For de som er under atten, skal smør påføres vaffel mens denne er varm, og sukker skal spres over dette og blande seg med det smeltede smøret når vaffelen foldes.

Her er forresten en veldig bra sang om VAFLER

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...