Gå til innhold

Trene alternativt uten vekter

Anbefalte innlegg

Skal bort nå i 3 uker, og lurte på øvelser jeg kan gjøre når jeg ikke har tilgang til vekter.

Hadde tenkt til å kjøre disse øvelsene:

- Sykling (for kondisjonen)

- Chins (hvis jeg finner et egnet sted)

- Dips (hvis jeg finner et egnet sted)

- Push-up

- Sit-ups

- Kanskje knebøy med tømmerstokker etc.

Flere forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spensthopp. F.eks armheving-hopp, armheving-hopp osv.

Du kan jo ta noen statiske øvelser også, sitte 90 grader inntil vegg. De fleste øvelsene du har listet opp kan også trenes statisk hvis du ikke finner så egnede steder.

Rygghev. Bare ligg på magen, hev ryggen litt, hold, senk og repeter.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

Kan jo satse på å øke utholdenhet når du er bortreist, og kun trene styrke for å vedlikeholde. 15-15 trening er steinhardt, men gir raske resultater.

Endret av medlem-105476
Lenke til kommentar
Er det mulig å forklare litt bedre? Eller eventuelt legge ved en tegning. Virker bra noen av de øvelsene :)

6818634[/snapback]

Rygghev: Du ligger på magen, så løfter du brystet opp fra gulvet uten å bruke armene/bena til hjelp og holder det der en liten stund (5 sek), og gjentar flere ganger. Dersom du vil ha mer motstand kan du holde armene rett frem foran deg og holde i noe som veier littegrann.

Ellers kan man jo sikkert finne noe tungt som kan bruke til front/side-hev (den kjenner du vel?), eller militær-press eller liknende. Det beste er egentlig bare å bruke fantasien når du ser hva du har tilgjengelig. Du kan jo stappe en ryggsekk full av stein og gå deg en hard fjelltur også, for den saks skyld (så får du litt variasjon fra det vanlige).

Lenke til kommentar
Kan jo satse på å øke utholdenhet når du er bortreist, og kun trene styrke for å vedlikeholde. 15-15 trening er steinhardt, men gir raske resultater.

6801190[/snapback]

Hva er 15-15?

Ønsker å utvide beinmassene i skuldrene, da de ikke er så brede som de kanskje burde vært, i min alder.

Lenke til kommentar

6801190[/snapback]

Hva er 15-15?

Ønsker å utvide beinmassene i skuldrene, da de ikke er så brede som de kanskje burde vært, i min alder.

6849543[/snapback]

Det er det jo en tråd om i forumet akkurat nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...