Plomma2 Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Hei og hopp. Jeg har en mor som jeg er både glad i og stolt over som fyller 40 snart. Jeg vil gjerne gi henne en gave som ikke tar livet av en stakkars student. Noen som har noen forslag? Noe som fås kjøpt i butikker i Moss eller Oslo er å foretrekke. Tenkte på en bok. Gjerne en som spøker litt med det å bli gammel. Jeg har alt gitt min far "X gode grunner til å bli gammel." Også litt mere seriøse bøker eller andre gavetips tas imot med glede. Jeg skal vandre litt i morgen for å se, men dersom noen hadde noen kjempegode tips, så hadde det vært fint. - Plomma Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 (endret) Ikkeno mødre blir gladere for. Sleng med en flaske vin også, så kommer tårene frem, skal du se Endret 3. september 2006 av bfisk Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 (endret) Nå vet jeg ikke om du bor sammen med/i samme byen som dine foreldre for tiden, men hvis jeg skulle få lov til være litt original: Det mødre flest lengter etter er den dagen da barna gjør ting for henne, og ikke bare omvendt. Så den beste gaven du kan gi er å bestemme deg for en ting som hun enten: * Virkelig setter pris på å gjøre, eller * Trenger hjelp med. Hva det skulle være vet du best selv. Kanskje liker hun å gå turer i skog og mark. Kanskje har dere en hytte hvor du ikke har vært med så mye de siste par årene fordi du heller vil henge med venner. Hvis du ikke bor hjemme lenger er det presang nok å se deg av og til, uten at du kommer for å låne penger eller for å få vasket skittentøyet. En tur på byen hver torsdag bare for å kunne prates, gå ut å ta en kopp kaffe sammen, kanskje gå på kino (og se filmer hun liker.) Det kan godt være et praktisk gjøremål også, selv om det ikke låter så spennende. Kanskje noe du vet hun sliter med, eller som dine foreldre har utsatt fordi de ikke har tid til å gjøre det selv (eller råd til å betale noen for det.) Bare ikke foreslå noe du burde gjort uansett, "heretter skal jeg sette inn cola-glasset i oppvaskmaskinen selv" er ingen vinner. (Annet enn som en spøk i tillegg til den virkelige presangen.) Uansett hva det er, så pass på at det er noe du faktisk kan og vil gjennomføre. Med akkurat denne presangen er det ikke bare tanken som teller... Edit: Dette er selvsagt ikke noe som skal binde deg (eller henne) for livet, du må bestemme varighet, for eksempel det neste året. Så skriver du et hyggelig kort hvor det står "Takk for alt du har gjort for meg. Jeg håper det nå er min tur til å gjøre noe for deg. Min presang i år er derfor: ..." Geir Endret 4. september 2006 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå