Gå til innhold

Vil A64 X2 4600+ S939 falle nevneverdig i pris?


MistaPi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser nå at denne CPU'en ligger på rundt 2000,- og jeg lurer på om jeg slå til nå før den blir faset ut for AM2.

 

Ny oppgraderings runde nærmer seg med Vista og next-gen GPU'ene og i den annledning har jeg også tenkt å bytte til en dual-core CPU. Core duo 2 frister, men det betyr også mye høyere prislapp på oppgraderingen og mtp fremtidige shader intensive spill og at jeg skal kjøre i 1680x1050 vil nok neppe en G80 eller R600 lide med en X2 4600+.

6798551[/snapback]

Har ikke noen konkret svar på dette, bortsett i fra at prisen på den har gått opp med ca. 500,- hos www.komplett.no de siste 2 ukene.. :ohmy:

 

+200,- hos www.netshop.no, de siste dagene.. :(

 

Sitter sjøl med samme problem stillingen..

 

Sitte med min AMD Athlon 64 3700+ (393), for så å oppgradere til AM2 sokket senere, eller kjøpe en 62 x2 4600+ CPU nå.. :hmm:

 

har grublet over det i en ukes tid nå, å velget bli nok å utsette avgjørelsen til senere.

Der jeg nå heller oppgraderer OS/SPill disken til 2st 74GB raptor disker i raid 0, og 3st WD SATA2 320GB disker i RAID 5 til resterende lagring..

(Da denne oppgraderingen kan takes med senere, når jeg en gang kommer til å skifte til en "annen" PC. :thumbup: )

6961855[/snapback]

 

Ikke gjør det.. du vil ikke merke mye forandring. jeg skiftet fra 3700+ til 4200+ .. blei for det meste dårligere i de fleste oppgaver.. kanskje 4600 ikke vil merkes men hmm.. vent heller en stund eller kjøp core 2

Lenke til kommentar
Ikke gjør det..  du vil ikke merke mye forandring.  jeg skiftet fra 3700+ til 4200+ ..  blei for det meste dårligere i de fleste oppgaver..  kanskje 4600 ikke vil merkes men hmm.. vent heller en stund eller kjøp core 2

7029598[/snapback]

Jepp, kom mye til det samme sjøl.. :)

 

Så det ble to nye RAID oppsett til 7000,-, å et nytt ASUS GForce 7800GTX 256MB i SLI isteden. :cool:

 

(Så får vi se senere om man eventuelt skifter CPU, eller sokket senere.. :hmm: )

 

Men.. Me det nye SLI oppsettet nå, så er det vel mere akutuelt å skifte LCD skjerm i fra 19", til noe høyere, for å kunne utnytte all den ekstra GFX krafta isteden.. :cool:

 

(Siden man med større LCD skjerm, man kjøre høyere oppløsninger, osv.. :dribble: )

Endret av .:CyberMan:.
Lenke til kommentar

Jeg ble også litt skuffet da jeg kjøpte dual core.Hadde en Opteron 148 som jeg satte inn i pc nr.2.Brukte den pcen med dual core noen dager,og var ikke overbevist.Så prøvde jeg pcen med single core,og dæven,det var da jeg merket forskjellen mellom sc og dc.Alt fløt som kniv i varmt smør i forhold.

 

Tror ikke man merker stor forskjell før en setter seg med en sc igjen,etter ei stund med dc.

Lenke til kommentar
Det er det som er litt av poenget med DC. Ikke det at du merker at ting går så utrolig raskt, men det er så langt mer sjelden at ting går tregt....

7031585[/snapback]

 

Jeg merker det veldig godt, da jeg spiller WoW, har winamp oppe, Firefox med en god del tabs og gjerne et explorer vindu eller to. Hvis jeg f.eks. kopierer mellom to harddisker (eller to partisjoner for den saks skyld), brukte det å hakke noe grenseløst i WoW (hadde en A64 3500+ @ 2,54 GHz før den jeg har nå), mens nå er det ikke et problem i verden. Trenger ikke minimere progs som f.eks. winamp for å spare prossessor-tid :) Dual core er perfekt for avlasting av dine hovedoppgaver ;)

 

PS! Sitter med en x2 4600+ @ 2,75 GHz.

Lenke til kommentar

Ååååå sitter her med en amd 3500+ har utrolig lyst på dual core siden jeg gjør så mange ting på en gang. Når jeg spiller feks wow sitter jeg ofte på andre websider og skriver på forum som dette, hører musikk, roter og rydder på harddisken min eller laster ned, og det hakker noe grenseløst og det er så irriterende.

 

Så jeg lurer litt på hva jeg hadde tjent best med:

Har 1gb ram, skaffe 1gb til?

Har geforce 6800, skaffe bedre skjermkort?

Eller få meg en dual core cpu?

Lenke til kommentar
Jeg ble også litt skuffet da jeg kjøpte dual core.Hadde en Opteron 148 som jeg satte inn i pc nr.2.Brukte den pcen med dual core noen dager,og var ikke overbevist.Så prøvde jeg pcen med single core,og dæven,det var da jeg merket forskjellen mellom sc og dc.Alt fløt som kniv i varmt smør i forhold.

 

Tror ikke man merker stor forskjell før en setter seg med en sc igjen,etter ei stund med dc.

7031129[/snapback]

Må man innstallere windows på nytt for å gjøre nytte av dualcore? -Husker jeg måtte det på Win2k på mitt gamle dual socet 370 opsett...

Lenke til kommentar
Jeg ble også litt skuffet da jeg kjøpte dual core.Hadde en Opteron 148 som jeg satte inn i pc nr.2.Brukte den pcen med dual core noen dager,og var ikke overbevist.Så prøvde jeg pcen med single core,og dæven,det var da jeg merket forskjellen mellom sc og dc.Alt fløt som kniv i varmt smør i forhold.

 

Tror ikke man merker stor forskjell før en setter seg med en sc igjen,etter ei stund med dc.

7031129[/snapback]

Må man innstallere windows på nytt for å gjøre nytte av dualcore? -Husker jeg måtte det på Win2k på mitt gamle dual socet 370 opsett...

7035012[/snapback]

 

Neida, behøver ikke reinstallere. Du trenger bare en ny driver til cpu, og så er det fullt kjør. Du trenger strengt tatt ikke driveren heller, men det er en fordel. Bare last den ned når du har byttet til DC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...