Gå til innhold

Vil A64 X2 4600+ S939 falle nevneverdig i pris?


MistaPi

Anbefalte innlegg

Finner ingen gode sammenlignings tester, x2 vs opteron 165 og oppover ved overklokking..

6974028[/snapback]

 

Står litt om forholdet mellom Opteron 165 og x2 3800+ her:

http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/displ...pteron-165.html

 

Det spørs om det ikke var den her testen du refererte til når du sa at man egentlig kan kalle opteron 165 fro x2 3500+.

 

Altså, skal man ikke klokke så kan man like gjerne kjøpe en x2, men forholdet blir annerledes hvis man har tenkt å klokke + at Opteron har høyere cache som kan være til stor fordel i endel spill.

 

Jeg hadde selv tenkt å kjøpe en x2 3800+, men tilgjengligheten på x2 prosessorer er mildt sagt stusselig om dagen, så da prisraset på opteron kom nå, synes jeg valget var ganske enkelt.

6974503[/snapback]

 

Noen spessiell grunn for å ikke gå for AMD Opteron 170, 2.0GHz, isteden? :)

 

(Eller hva med AMD Athlon 64 FX-57 2.8, som gikk for under 3000,- hos komplett for 2 dager siden? :hmm: )

6974757[/snapback]

 

Nå kan en like godt kjøpe en 170 da prisen har falt mye det siste.Å gi ca 3000,- for en FX 57 er penger i dass etter min mening,da du heller kan kjøpe en Opteron 144 eller 146 på Komplett nå til godt under 1000kroner,og klokke den til 2.8ghz.Klarer som oftest det de.Vel og merke hvis en vil klokke da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som kan forklare litt om SHG.. Da jeg bestillte stod det at cpu`n var inne, jeg bestillte og alt var ok, nå går jeg inn og sjekker på nytt og finner ut at den er på "restordre - forventes inn den: 02-10-2006"..

 

I selve bestillingen står det; " Denne varen er reservert"

 

Noen som har handlet før hos SHG og kan tolke litt?

Lenke til kommentar
Ironien her er at jeg ikke var rask nok til å bestille selv, først stod den som bestillingsvare og nå har den blitt fjernet fra sotimentet.

 

F***  :cry:

 

de hadde vel bare ett par igjen og ville få dem ut...

6979569[/snapback]

 

Jeje, du kan jo være glad på vegne av dem du hjalp til å finne den... :innocent:

Lenke til kommentar
Jeg fikk en 175 fra SHG. Fikk nesten hakeslep da jeg så prisen. Bestilte på sekundet. (og lurt var det virker det som).

6983981[/snapback]

Jupp, den er på vei hit også, bestilte 1 time etter at spaakh nevnte prisen i går..

Men mange kunne dem ikke hatt, den gikk ut av sortimentet noen minutter etterpå.. :p

 

Den ene tjenesten er den andre verdt... så da fikk jeg min 4400+ for kr. 0,- hos sjefen
Hvorfor? Du må forklare hvorfor du har en så snill sjef.. Endret av Battone
Lenke til kommentar

Opteron 175 var en morsom cpu.. Jeg satte den direkte opp til 2700Mhz og cpu temp er 32 grader. Prøvde BF2142 og fikk et hopp i fps på 40% ca. fra default 2200Mhz... :dribble:

 

"problemet" er at chipset temp ligger ca på 50grader..

 

Systemet er slik;

DFI lanparty nf4 dr-sli

Opteron 175@2700Mhz foreløpig

OCZ 3200 Platinium 1024 rev.2

Cpu vifte; AC Freezer 64 pro

Connect 3d x800gto ..

Endret av Battone
Lenke til kommentar
Opteron 175 var en morsom cpu.. Jeg satte den direkte opp til 2700Mhz og cpu temp er 32 grader. Prøvde BF2142 og fikk et hopp i fps på 40% ca. fra default 2200Mhz...  :dribble:

 

"problemet" er at chipset temp ligger ca på 50grader..

 

Systemet er slik;

DFI lanparty nf4 dr-sli

Opteron 175@2700Mhz foreløpig

OCZ 3200 Platinium 1024 rev.2

Cpu vifte; AC Freezer 64 pro

Connect 3d x800gto ..

7019319[/snapback]

 

Hvor høy temp har du på PWM IC ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...