Longinus Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Hei, jeg har et Asus P5B hovedkort som har problemer med å finne SATA (harddisk) og IDE (DVD) på en gang. Når jeg verken har koblet til SATA og/eller IDE, er det helt stabilt og alt virker. Når jeg kobler til SATA og/eller IDE, blir det ustabilt i form av kræsj, nekter å starte halvparten av gangene (bortsett fra vifter, disker og DVD) og menyene i BIOS henger seg. Når jeg har både SATA og IDE koblet til, finner hovedkortet kun DVD'en (IDE) og ikke diskene (SATA). Når jeg kun har koblet til diskene, finner kortet disse uten vansker. Koblet til en disk med eksisterende Windows XP SP2 installasjon, og prøvde å boote fra den. Rakk å se Windows-logoen før jeg fikk blåskjerm og systemet restartet. Ting jeg har prøvd: - Flashet BIOS til versjon 0309. - Byttet CPU - Byttet PSU - Byttet skjermkort - Byttet minne - Byttet DVD - Byttet disker - Byttet kabler - Skiftet SATA og IDE kabler - Prøvd forskjellige SATA-kontakter på hovedkortet Begynner å gå tom for ideèr her.. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Systemdisken med oppstartpartisjon, er den formatert på Asus P5B eller kommer den fra et annet system? Lenke til kommentar
Longinus Skrevet 4. september 2006 Forfatter Del Skrevet 4. september 2006 Systemdisken med oppstartpartisjon, er den formatert på Asus P5B eller kommer den fra et annet system? 6800945[/snapback] Diskene er formatert mens jeg brukte mitt gamle Asus P5WD2 Premium. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 (endret) Da må du nok formatere på nytt. Eller gå inn i windows gjennom sikkermodus og fjerne gamle hovedkort driverne. (lettere å bare formatere) Kanskje noen andre har noen bedre forslag Endret 4. september 2006 av PantZman Lenke til kommentar
Longinus Skrevet 4. september 2006 Forfatter Del Skrevet 4. september 2006 Da må du nok formatere på nytt. Will do. Eller gå inn i windows gjennom sikkermodus og fjerne gamle hovedkort driverne. Kommer ikke dit engang. (lettere å bare formatere) Jupp. *Bukker og takker* for svar. Lenke til kommentar
Longinus Skrevet 4. september 2006 Forfatter Del Skrevet 4. september 2006 En stor takk til PantZman og Zink. Kommet et godt stykke videre. Fortsatt litt ustabiliteter, men det går seg til etterhvert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå