Gå til innhold

Maks antall USB porter på en maskin.

Orjanp

Anbefalte innlegg

Jeg har et hk med to eksterne og to interne USB1 porter. Kjøpte et pci USB/Firewire kort. Det har fire eksterne og to interne USB2 porter. Satte kortet i maskinen, og det ble installert automatisk. De fire eksterne portene fungerte fint. Men da jeg satte noe i de interne portene, ble en ny 'USB root hub' installert, og kortet sluttet å fungere. Både de interne og eksterne portene sluttet å fungere. USB1 portene fungerer fint.

I 'Device manager' finner jeg fire 'USB root hub'. En for de fire USB1 portene. En for de fire eksterne USB2 portene. I tillegg har jeg en 'USB root hub' for hver av de to interne portene.

Det virker som hver av de to interne portene har egen kontroller. De kommer opp som 'VIA rev 5 or later USB Universal Host Controller'. I tillegg har jeg 'VIA USB Enhanced Host Controller', som styrer de fire eksterne USB2 portene. Altså tilsammen tre USB2 kontrollere og en USB1 kontroller.

Har prøvd å 'disable' kontrollerene for de to interne portene uten resultat. Har også testet kortet på an annen maskin med samme resultat i det jeg plugget noe i de interne portene.

Noen som har noen tips om hva som kan være problemet?

Kortet er et noname kort med VIA VT6214 kontroller til USB, og VIA 6306 kontroller til Firewire. Vet forøvrig ikke om Firewire fungerer, da jeg ikke har noen Firewire enheter.

Ser på sidene til VIA at Firewire kontrolleren er en fire ports kontroller, noe som kan stemme bra, da det er fire Firewire porter på kortet. USB2 kontrolleren ser også ut til kun å være en 4 ports kontroller, mens på kortet finnes det seks porter.

Ørjan...

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Selv har jeg 11 USB Porter tilsammen på hovedboksen min, egentlig 13, da men de to siste har jeg i fronten på kabinettet og de er ikke kobla på. Men de 11 USB Utgangene bak på kabinettet fungerer no fint de. Ikke noe problem. Har 4 på hovedkortet. 2 på en brakett som fulgte med hovedkortet, og 5 på et PCI USB Kort. Det skulle bli 11. Har ikke prøvd alle samtidig, men de fungerer no fint hver for seg, ser det ut som. For øyeblikket bruker jeg bare EN USB utgang, og det er den ene på Hovedkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...