Gå til innhold

Ny 20-24" skjerm til bilde redigering

Beining

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg jobber endel i PhotoShop, så jeg trenger snart min egen skjerm.

Jeg låner nå en LaCie 20" Photo20....(tror jeg den heter) av jobben.

Tror jeg kan kjøpe den for rundt 2000 om jeg er int.

Ser også litt på Apple Cinima 23"

Jeg vil gjerne ha bra kontrast.

Helst LCD

Pris:

Spiller strengt tatt ikke noe rolle.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

Jeg jobber endel i PhotoShop, så jeg trenger snart min egen skjerm.

Jeg låner nå en LaCie 20" Photo20....(tror jeg den heter) av jobben.

Tror jeg kan kjøpe den for rundt 2000 om jeg er int.

Ser også litt på Apple Cinima 23"

Jeg vil gjerne ha bra kontrast.

Helst LCD

Pris:

Spiller strengt tatt ikke noe rolle.

6797779[/snapback]

Dell Ultrasharp 2407WFP 24'' widescreen

http://accessories.euro.dell.com/sna/produ...s=dhs&cs=nodhs1

Lenke til kommentar
Hadde vært artig om en bruker her på forumet kunne sammenliknet LaCie Photon20visionII skjermene med Dell sine ang. farge, for LaCie skjermene er ganske gode :)

6799003[/snapback]

Den sammenligningen er jeg også interessert i :) Samboeren min har samme LaCie skjerm som du har, og jeg sitter på en gammel sony 21" crt ... Lengter etter en flatskjerm med samme kvalitet som den LaCie-skjermen... :) (Og selvsagt helst på 24")

Men, slik prisene på den dell-skjermen er nå, så tror jeg at jeg heller ville vurdert den samsung'en jeg ikke husker navnet på. (244t?) Evt. 245t som skal komme i disse dager?

Lenke til kommentar
Hadde vært artig om en bruker her på forumet kunne sammenliknet LaCie Photon20visionII skjermene med Dell sine ang. farge, for LaCie skjermene er ganske gode :)

6799003[/snapback]

Slenger meg på den... sitter her selv med en LaCie Photovision II eller hva den heter igjen og tviler egentlig på at Dell-skjermen har noe særlig å stille opp med... men kan jo faktisk bli ganske overrasket over resultatet.

Lenke til kommentar

Hvis pris ikke spiller noen rolle, ville jeg ikke valgt Dell 2407. Selv om skjermen har gode farger og en greit sortnivå, har den problemer med banding. Jeg plages ikke så veldig av det, men om jeg skulle valgt en skjerm til bilderedigering ville jeg heller gått for 23" til Apple.

Lenke til kommentar

Jeg har selv Dell 2407 Rev.02 og den har fortsatt problemer med banding. Det er ikke et stort problem, knapt merkbart i de fleste tilfeller, men trådstarter skal tilsynelatene ha en skjerm som hovedsaklig skal brukes til bilderedigering. Når pris ikke spiller noen rolle, så ville iallefall jeg gått for en skjerm som er lagd for den typen bruk. Dell skjermen er fabelaktig til all around bruk, men ikke utelukkende til bilderedigering. Her vil nok både Apple og LaCie klare seg bedre.

Lenke til kommentar

Takk for svar gutter.

Ser ut som jeg kjøper LaCie skjermen av jobben for en billig penge.

Så kjøper jeg meg en Apple 23" om det kommer en oppgradering av den snart.

Har sett på Dell skjermen endel, men innbiller meg LaCie/Apple har bedre skjermer til mitt bruk.

Noen andre evt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...