Gå til innhold

Lydemping alla 9mm?

Anbefalte innlegg

Fikk litt inspirasjon i dag, tror noen av dere at det er mulig å lage et støydempingskammer i bakant av pcen til en billig penge som demper støyen? Har lagt på noen filter foran viftene som driver luft inn og dette hjelper noe (i og med at jeg har enermax)Har ca 5 vifter på et chieftec dragon kabinett så lufttilførsel er ikke noe prob (3inn 2 ut). Noen som har laget noe lignende??? Erfaringer?

Så noen enkle spørsmål til dere eksperter:

A) Noen erfaringer med å dempe lyd fra dvd og brenner?

B) Lurt i å bruke støydempende matter inne i kabinettet?

C) Isolere bedre kabinettet med Silikon?

Tenker på billige støydempende løpsninger sef. Har allerede cpu fan speed på min (47C Full load 35

C Idle). :grin:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg begynte på et slikt prosjekt med litt 2cm lydfelleskum, som jeg kjøpte i en skumgummisjappe (de fleste madrassbutikker fører slikt, tror jeg). Dette limte jeg sammen til en "kasse", og satte det bak. DETTE FUNKET IKKE! Tror kluet er å bygge en "kasse", med lydfelle for luft ut, av noe stivt, f.eks. tre, og så isolere dette inni. Har ikke tid eller penger til å gjøre det nå, men det skal nok funke. Legger inn melding når prosjektet er ferdig.

Lenke til kommentar

Gjorde en artig oppdagelse, (min maskin står med "rompa" mot en vegg) Holdt en tykk genser ca 10cm bak PSU vifta og lyden endret totalt karakter. ble mykere og lavere :smile:uten at det påvirket kapasiteten på vifta.

Prøv selv!

Det gir ihverfall næring til at ideen med lydfelle har noe for seg.

Skal teste mer på dette senere, akkurat nå lager jeg meg en Fanta-kooler (vannblokk) :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...