Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

trimme en Audi S2

spioner

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

S2 har som du sier en 20v 2,2L med 5 sylindere i rekke(5er). Spørs hvor mye du vil trimme, men med bare chip får du drøyt 280hk. Uten å bytte noe inni motoren kan du da ut 380-400hk avhengig av chip, men da må du bytte turbo, intercooler, mapsensor, dyser og ny chip. Noen link til sider på nettet har jeg desverre ikke.

Lenke til kommentar
men du trra, høres ut som du kan mye om S2 :thumbup:, hva vis jeg skal trimme den mye a?? hva er maks for hva du kan trimme den til?

6803436[/snapback]

Nei, har ikke greie på s2, bare info jeg har lest rundt på nettet og en bekjent av meg har bygget en audi med samme motor først 230hk, så 330hk, så 400hk, nå har den rundt 500hk, og siden han ikke vil si selv hvor mye det har kosta regner jeg med at det er dyrt.

Edit : har forandret emnetittelen slik at den forklarer bedre hva du lurer på, her står det litt om reglene om emnetittel på forumet : https://www.diskusjon.no/index.php?act=boardrules#emne

Lenke til kommentar
hva med twin turbo :)

6804229[/snapback]

Blir vel litt ugreit med twinturbo på en 5'er, synes du ikke?

6804283[/snapback]

heheh :blush: ikke spør så vanskelig da, har ikke så god peiling. Men hvis du har en V6 og setter på en twin turbo, hvor mye kan du forvente å få ut av den sånn ca?

Lenke til kommentar
En full bygd Audi S2 motor greier rundt 950hk+, men det er avsindig

dyrt, pris? 200.000++ sån ca, tror jeg ville holdt meg til en chip da det

er relativt billig og gir god valutta for pengene, iaff om du ikke har en

lommebok god for 25000kr+

6803624[/snapback]

hvor kan jeg finne ting for og trimme den så mye??

Lenke til kommentar

Spioner: Hvis du ikke har satt deg inn i trimming i det hele tatt, tror jeg du bør la være? Spesielt noe annet enn en chip...

En slik modifikasjon som Zandro snakker om er ikke bare kostbar, men den krever masse vedlikehold o.l.

Hele motoren må jo omtrent byttes, blokka må balanseres og vektjusteres, bytte topp, kammer, drev, turbo, intercooler, kanskje ha en kompressor til å hjelpe deg i starten, LMM, bensindyser, pumper, slanger, hjernen, fuelrail, som sagt; omtrent alt må jo byttes og overdimensjoneres for en slik effekt.

Lenke til kommentar
Spioner: Hvis du ikke har satt deg inn i trimming i det hele tatt, tror jeg du bør la være? Spesielt noe annet enn en chip...

En slik modifikasjon som Zandro snakker om er ikke bare kostbar, men den krever masse vedlikehold o.l.

Hele motoren må jo omtrent byttes, blokka må balanseres og vektjusteres, bytte topp, kammer, drev, turbo, intercooler, kanskje ha en kompressor til å hjelpe deg i starten, LMM, bensindyser, pumper, slanger, hjernen, fuelrail, som sagt; omtrent alt må jo byttes og overdimensjoneres for en slik effekt.

6806004[/snapback]

jeg kan en god del, har ikke satt meg onkelig inn i tyske biler! prøver og lære meg!

jeg har god til og lære meg på for jeg er bare 16 år!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...