aknutsen Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Hvilken bærbar pc vil DU anbefale? Kriterier : Det må gå an å spille TheSims2+exp ! Minimumskrav for The Sims 2 Hvis du har et T&L-kompatibelt grafikkort med minst 32 MB video-RAM (som nvidia GeForce 2 eller bedre eller ATI Radeon 7000 eller bedre) trenger du minst: # 800 MHz P3 prosessor eller bedre # 256 MB RAM med Windows XP, Windows ME, Windows 98 eller Windows 2000 # Minst 3.5 GB ledig plass på harddisken Hvis du har et grafikkort som ikke støtter T&L (som TNT2 eller Intel Integrated) trenger du minst: # 2.0 GHz prosessor eller bedre # 256 MB RAM med Windows XP, Windows ME, Windows 98, eller Windows 2000 # Minst 3.5 GB ledig plass på harddisken Anbefalte grafikkort (jo mer RAM, desto bedre): # ATI Radeon 9800 Pro # Nvidia Geforce 4 eller FX Lenke til kommentar
klomp1 Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Hvor mye penger har du tengt til å bruke da? Har jo alltids tundra'n til psdata Link 9295,- Lenke til kommentar
aknutsen Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 Rundt 10.000,- Lenke til kommentar
klomp1 Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Rundt 10.000,- 6797906[/snapback] Okk =) Det jeg er på jakt etter selv det... Dette er de alternativene jeg står ved (sliter med å velge ) Tundra 1032X Asus A6T Zepto Znote 6214W Men den har gått opp i pris siden sist jeg så, ser jeg, så den er litt uaktuell, var vel tilbud når jeg så'n sist Kan alltids sjekke www.zepto.no også.. Det jeg liker ved denne er at man kan konfigurere den selv... Pluss at den gjorde det ganske bra på testen til HW.no Håper flere kommer med råd, siden jeg er på jakt selv, og klarer ikke å bestemme meg =) Er det forresten pes å add'e mer RAM til en Laptop? Er vel ikke bare å bestille RAM brikker og sette inn selv som til en stasjonær? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Du trenger en pc med eget skjermminne, det får du fra rundt 8000 kr og oppover. Men Asus A6T er et veldig god kjøp, så jeg ville nok valgt den. Lenke til kommentar
klomp1 Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Du trenger en pc med eget skjermminne, det får du fra rundt 8000 kr og oppover. Men Asus A6T er et veldig god kjøp, så jeg ville nok valgt den. 6798083[/snapback] Ser du har anbefalt denne pc'n rundt omkring... Så da har du sikkert peiling =) Hva er hastigheten på prosessoren(Turion TL52)? Prøvde å google og kom fram til 1.6Ghz, er det riktig? Kjenner ikke til mobile-prosessorer, så lurer på om det er godt nok/bra? Er den sterk nok til å utnytte go 7600 for eksempel? En annen ting, sikkert ingen som vet men spør alikevel.. Aventio selger den til 9600, mens komplett er oppi hele 10995, men der står det: Leveres med: Bæreveske Optisk mus Stort batteri (8-cellers) Webkamera integrert i skjermen Er det standard for den pc'n, eller er det bare komplett? =) For en veske koster jo fort 500+ spenn, og mus må jeg også ha, pluss at jeg har alltid handlet hos komplett ellers... Med andre ord, bør jeg gå for Aventio? =) Aldri hørt om dem, så da blir jeg automatisk skeptisk Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Du trenger en pc med eget skjermminne, det får du fra rundt 8000 kr og oppover. Men Asus A6T er et veldig god kjøp, så jeg ville nok valgt den. 6798083[/snapback] Ser du har anbefalt denne pc'n rundt omkring... Så da har du sikkert peiling =) Hva er hastigheten på prosessoren(Turion TL52)? Prøvde å google og kom fram til 1.6Ghz, er det riktig? Kjenner ikke til mobile-prosessorer, så lurer på om det er godt nok/bra? Er den sterk nok til å utnytte go 7600 for eksempel? En annen ting, sikkert ingen som vet men spør alikevel.. Aventio selger den til 9600, mens komplett er oppi hele 10995, men der står det: Leveres med: Bæreveske Optisk mus Stort batteri (8-cellers) Webkamera integrert i skjermen Er det standard for den pc'n, eller er det bare komplett? =) For en veske koster jo fort 500+ spenn, og mus må jeg også ha, pluss at jeg har alltid handlet hos komplett ellers... Med andre ord, bør jeg gå for Aventio? =) Aldri hørt om dem, så da blir jeg automatisk skeptisk 6798230[/snapback] Den er 1,6GHz ja. Det er godt nok til skjermkortet. Butikkene velger selv om de vil ha med bæreveske og hvor stort batteri de vil ha med, så du kan ikke regne med at andre butikker gjør det, men du kan sende epost og spørre. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå