f00b Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 (endret) Heisann, Jeg vet ikke om det er så mange av dere som idetheletatt har vært borti dette. Men det gjelder Trolltech's QT Designer. Et program til å lage GUI til programmer. Jeg har testet et par tutorials, og skjønt hva det dreier seg om. Man lager designet i QT Designer, så lager den en kode for designet, så må man lage Main.cpp som liksom skal inkludere designet. Det som er greia, er at jeg prøver meg på egenhånd nå (uten tutorials), og kaster meg derfor på det enkleste jeg kunne komme på. Det er å lage et tekst-felt, og en 'OK' knapp. Slik ser programmet ut i forhåndsvisning i QT Designer: Det som er problemet her er at jeg ikke vet hva jeg skal skrive i Main.cpp -filen for å få denne til å ta med OK knappen og tekst-feltet. Har lett endel rundt på dette, men jeg finner ingen guider som gjelder tekst-felt spesifikt. Hadde vært fint om noen kunne hjulpet meg her Endret 3. september 2006 av f00b Lenke til kommentar
f00b Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 Fant det ut #include "ui_untitled.h" #include <QtGui/QtGui> int main(int argc, char *argv[]) { QApplication app(argc, argv); app.setQuitOnLastWindowClosed(true); QDialog *form = new QDialog; Ui::Dialog ui; ui.setupUi(form); form->show(); return app.exec(); } Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå