Gå til innhold

Hjelp til kjøp av HK, RAM, PSU og CPU

Anbefalte innlegg

Hei!

Har bestemt meg for å oppgradere med nytt HK, RAM og CPU. Har følgende fra før:

ATI Radeon 9800 PRO

HDA Digital X Mystique 7.1 Gold

CPU-kjøler

Kabinettvifte

Hitachi Deskstar T7K250 250GB SATA2

Maxtor DiamondMax Plus 9 80GB IDE ATA/133 2MB

NEC DVD recorder ND-3500A IDE

Disse komponentene skal jeg beholde. Jeg har allerede sett meg ut et Kabinett og har vel mer eller mindre bestemt meg for denne PSUen, dersom ingen har noen innvendinger. Dette medfører at jeg har rundt 3-4000 å kjøpe RAM, CPU og HK for...

Mine krav er:

- Støysvak luftavkjølt PC

- Komponenter skal være svært stabile, pålitelige og meget kompatible

- AGP-port på hovedkortet (har hørt at PCI-ekspress og AGP-porter er lite sammarbeidsvillige sammen, så kanskje det ikke er så lurt med et HK som ha dette? Correct me if i'm wrong)

- Prisen bør helst havne på rundt 5000.-

- AMD eller Intel spiller ingen trille

Mvh,

Andreas

Endret av andbac2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusen takk for svar! Hmm, ja, er nok nødt til å beholde det skjermkortet. Fattig student vettu! Hva tror du om den PSUen jeg har satt opp? Og hva mener du angående minne og prosessor da? En siste ting, er det hovedkortet stabilt og fremtidsrettet nok? Har et hovedkort i denne maskinen som jeg har vært meget fornøyd med. Har en tendens til å flikke og spikke litt på det jeg har fra før...

Endret av andbac2
Lenke til kommentar

Strømforsyningen er knallbra. Om du vil spare litt, så velg Hiper 580W som også er veldig bra. Forsåvidt vil en Forton/Source 400W være tilstrekkelig til det du får for den prisen.

Men det er ikke mye fremtidsrettet om du kjøper et hovedkort med AGP i dag, for da må du nok bytte hovedkort, cpu og minne i neste omgang.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar! Det var ikke så bra det der med AGP/PCI. Har ikke mye lyst til å bruke penger på nytt skjermkort nå altså. Kommer til å bruke pcen på hybelen til å se film, sitte på nettet, skrive oppgaver og spille litt spill. Trenger et kort med en VGA utgang og en DVI utgang, til henholdsvis LCD-tv (HDMI er allerede i bruk til DVD-spiller, derfor VGA) og pc-skjerm. Hvor mye vil et helt ok kort koste da?

Endret av andbac2
Lenke til kommentar

Takk igjen! Satt og så på det kortet her jeg. Tenkte jeg kunne strekke meg til denne prisen. Hva tror du om dette kortet? God billedkvalitet både på pc-skjerm og LCD-tv? Det er strengt tatt det viktigste... Har forøvrig en Benq 20' FP202W og en Samsung LE3251B.

Endret av andbac2
Lenke til kommentar

Foreslår:

Asrock Vsta

Core 2 E6400

Kjøpe et sett billig DDR/DDRII (2x1GB brikker) Kanskje brukt. Mange som beveger seg over på DDRII nå. (Husk du kan bare bruke 2 brikker så 1GB brikker er absolutt å anbefale.

PCI-E er bare 4x så ved senere oppgraderinger av skjermkort vil du muligens oppleve noe ytelsestap ved bruk av kraftige kort.

DDRII så er vel ukens tilbud hos komplett greit.

Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB

Ca 4000 totalt og yter vel som en FX60 og du får beholde skjermkortet ditt.

Morro prosjekt, men krever kanskje litt data kunnskap. Vurderer også å prøve det selv.

Lenke til kommentar
Takk igjen! Satt og så på det kortet her jeg. Tenkte jeg kunne strekke meg til denne prisen. Hva tror du om dette kortet? God billedkvalitet både på pc-skjerm og LCD-tv? Det er strengt tatt det viktigste... Har forøvrig en Benq 20' FP202W og en Samsung LE3251B.

6798646[/snapback]

Det gir mye bedre spillytelse og er nok et veldig godt kjøp.
Lenke til kommentar

heisann80:

Ja, morsomt å holde på litt, men det skorter kanskje litt på kunnskapene :blush:

effikan:

Takker og bukker for nok et svar! Tror jeg får kjøpe meg nytt skjermkort. Klarer vel å leve på havregryn noen uker til. :p

Men for å summere opp litt her nå da:

CPU AMD Athlon 64 X2 3800+

RAM - Noen som har noe å anbefale?

HK MSI K8N Neo4 Platinum

Skjermkort Asus GeForce 6800 256MB

Det jeg er mest usikker på her er som sagt RAM og særlig hovedkort. Synes kanskje HK ble i dyreste laget. Noen som har noen ess i erme?

Lenke til kommentar

Noen som kunne tatt en siste titt her? Gjort en liten helomvending her, og funnet ut at jeg bruker litt ekstra. Lest litt rundt på forumet nå, og sett at en del anbefaler å kjøpe Intel Core Duo. Hva tror dere om dette oppsettet? Det viktigste for meg er at dette blir kompatibelt, stabilt og ikke støyer for mye, oppfyller dette kravene mine?

Oppsett på Intel-maskin

Er HK kanskje i dyreste laget? Synes kanskje det, men da slipper jeg å kjøpe trådløst nettverkskort hvertfall, noe jeg synes er praktisk.

Endret av andbac2
Lenke til kommentar

Hehe, går faktisk en del av det også. En liten overdirvelse over der :)

Men tilbake til topic. Anyone?

Noen som kunne tatt en siste titt her? Gjort en liten helomvending her, og funnet ut at jeg bruker litt ekstra. Lest litt rundt på forumet nå, og sett at en del anbefaler å kjøpe Intel Core Duo. Hva tror dere om dette oppsettet? Det viktigste for meg er at dette blir kompatibelt, stabilt og ikke støyer for mye, oppfyller dette kravene mine?

Oppsett på Intel-maskin

Er HK kanskje i dyreste laget? Synes kanskje det, men da slipper jeg å kjøpe trådløst nettverkskort hvertfall, noe jeg synes er praktisk.

Endret av andbac2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...