LiamH Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Lurer VELDIG på hvorfor biler blir utstyrt med register-reim istedet for register-kjede, når et kjede ofte varer ut bilens levetid, men register-reim må skiftes ofte? Er det noen argumenter for dette eller er det kun en utspekulert måte for å få bilene inn på verkstedet i ny og ned? Lenke til kommentar
eab Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Billigere å produsere med reim muligens? Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 (endret) Billigere å produsere og mer inntekt for verksteder. Alle biler burde vært utstyrt med kjede for leeenge siden, er som regel tyske biler som ikke har kjede De fleste japsebiler har fått kjede for leeenge siden. Endret 3. september 2006 av Dennis87 Lenke til kommentar
eab Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 (endret) offtopic klikk for større bilder At kjede varer hele bilens levetid kan nok stemme, men her tok drevet kveld etter 140.000km Et annet aspekt er kanskje det at kjede bråker mer enn reim Endret 3. september 2006 av Erik Braseth Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Og kjede er MYE mere pes hvis noe skjer, en reg reim byttes på 10 minutter... Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 (endret) Og kjede er MYE mere pes hvis noe skjer, en reg reim byttes på 10 minutter... 6798946[/snapback] 10 minutter? Det var fort. Jeg synes nå et kjede er veldig, veldig mye enklere å håndtere da det er like stramt på alle kanter. Lett å håndtere på gamle og nye, mer moderne motorer. Edit: Jeg snakker her om Mercedes, vel å merke Endret 3. september 2006 av Normand Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 Og kjede er MYE mere pes hvis noe skjer, en reg reim byttes på 10 minutter... 6798946[/snapback] Tror du tenker på dynamo-reima! :!: Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 (endret) Og kjede er MYE mere pes hvis noe skjer, en reg reim byttes på 10 minutter... 6798946[/snapback] Hva hjelper det å bytte reg reimen når motoren har havarert? Du tenker nok på en annen rem Endret 3. september 2006 av tronni_87 Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Et kjede er tyngre å dra rundt og stjeler mer effekt enn reim. Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Et kjede vil og bli lengre når den er slitt. Dette kan jo gi litt utslag i timingen. Uansett så tror jeg dette bare er småtteri.... Lenke til kommentar
trra Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Nyere vag(Golf V, a3, passat osv) har en ny type reim fra contitech som skal vare mye lenger enn tidligere reimer, er ikke angitt interval for utbytting såvidt jeg hukser, men forventet er vel rundt 150.000km. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Continental har vel laget en ny reim som skal vare bilen ut. Men dette gjelder selvfølgelig på helt nye biler, og ikke noe en kan sette på sin gamle bil. Lenke til kommentar
trra Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Contitech er en avdeling i Continental som bla produserer reimer(dynamo, vannpumpa, ac osv). Det står contitech på orginalreimene på VAG. Var en oversikt i Motor i år, der var det vel noen av bilene som hadde 150.000km\8 år intervall på den nye reima? Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Tidligere så brukte VW Gates reimer som du fikk på bilxtra, men det er vel byttet til Conitech som du sier? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Og kjede er MYE mere pes hvis noe skjer, en reg reim byttes på 10 minutter... 6798946[/snapback] Hva hjelper det å bytte reg reimen når motoren har havarert? Du tenker nok på en annen rem 6799157[/snapback] Imotsettning til mange andre her inne, så er ikke jeg 14 år, og jeg har skrudd bil i noen år, så jeg VET hva en reg reim er... Og på min bil, en 90 mod sierra, så bruker jeg ca 10 minutter på å skifte REGISTER reima... Det gjør heller ikke noe om reima ryker, for denne motoren tar ikke skade av det... Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Ro, ro, til fiskeskjær. Hvor lang tid tar det å skifte registerreim der? Lenke til kommentar
Stetson Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 90 mod Sierra er en gameldags konstruksjon, å det stemmer..det KANN gå bra, men det kan også gå til h..... De fleste motorer i dag går det til den siste plassen...og 99.9 prosent tar mere en 10 min å skifte å da regner jeg Sierraen også.men grunnen til at de fleste bruker reim er at det er mye enklere konstruksjon, å den går mye stillere og tar mindre krefter. PS! jeg er også myyyye over 14 år og skrudde bil før reima kom. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Mange bil som reg.reim er et h** arbeid.. Balansereim osv, diesel som har 2 stk 1 til dieselbpumpa også blir fort 6-8000 på verksted det. Lenke til kommentar
eab Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 weedman, 10 min på å få av vifta, reimhjulene dekselet strammehjulet og reima samt skru sammen alt igjen? Supermann eller? Brukte godt og vel en halvtime sist jeg bytta regreim på en pinto... Men så er jeg bare såvidt over 14år og har nesten aldri skrudd bil før... Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Og kjede er MYE mere pes hvis noe skjer, en reg reim byttes på 10 minutter... 6798946[/snapback] Hva hjelper det å bytte reg reimen når motoren har havarert? Du tenker nok på en annen rem 6799157[/snapback] Imotsettning til mange andre her inne, så er ikke jeg 14 år, og jeg har skrudd bil i noen år, så jeg VET hva en reg reim er... Og på min bil, en 90 mod sierra, så bruker jeg ca 10 minutter på å skifte REGISTER reima... Det gjør heller ikke noe om reima ryker, for denne motoren tar ikke skade av det... 6802385[/snapback] For å få gjort den jobben så kjapt, så har du tydeligvis gjort dette før+ at alt verktøy ligger klart og at ingenting sitter fast. Det er stor forskjell på hvor kjapt dette kan gjøres på forskjellige biler. Jeg bruker ca en halvtime på å bytte reg reima på en 84-92 golf (har gjort det noen ganger), men jeg brukte nesten 7 timer på å bytte reima på Stratusen min, Der måtte jeg jo demontere halve motoren + motorfeste for å komme til. Likevel så ser det ut som verkstedene tar noenlunde samme pris for å bytte reima unasett hvilken bil det er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå