VP Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Hvordan kan jeg fjerne en linuxpartisjon helt og holdent? Microsofts fdisk klarer det ikke. Det er bare installert linux på disken. Vil all kapasiteten på denne HD komme "tilbake" under installasjon av windows når jeg formaterer disken? Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Kanskje dei på windowsdelen av forumet kan svare? Eg antar at dei har litt meire kunskap om diskpartisjonering og innstalasjon av windows? Lenke til kommentar
wil Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Spørs alt etter hvilken Windows du skal installere igjen da. Hvis du skal installere Windows 2000, XP, MediaCenter, 2003, eller liggnende så kan du fjerne/formatere/partisjonere disken via installasjonsprogrammet om du vil. Er ikke noe problem det iallefall. Nå som vi faktisk lever i år 2006 så har vi slutta med FDISK for leeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeengst. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Nå som vi faktisk lever i år 2006 så har vi slutta med FDISK for leeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeengst. 6797547[/snapback] Nå vet jeg ikke om vi snakker Microsofts FDISK eller bare den vanlige fdisk, men jeg finner den faktisk til tider svært så nyttig. På tross av at vi fortsatt er i 2006. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Jeg vil tro han snakker om ms-fdisk. Ta å boot maskina fra en linux-cd, og kjør "dd if=/dev/zero of=/dev/diskenduskaltømme" Så er det bare å formatere i "manage computer"->"volume management" eller noe slikt på XP. Lenke til kommentar
wil Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Mener den FDISKEN som er i Windows 98 og Windows 95. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå