Slacks Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Hei! Jeg tenker på å kjøpe meg et kamera og når jeg først kjøpte tenkte jeg at jeg kunne kjøpe et skikkelig! altså et speilrefleks kamera. Mitt spørsmål er. Hvilke kameraer er det på markedet og hva er bra. Eneste jeg har såvidt har testet er Canon Eos 350d. jeg likte hastigheten på kameratet og de var jo ti ganger bedre en slike kompaktkameraer. Nå kommer jo eos 400d, men jeg mener selv at dette er litt dyrt og vill helst ha noe mye rimeligere en dette. Fra ca. 6000 og nedover. Kanskje jeg går for et eos 350d hvis det sunker ned mot 4000 kr. Ellers har jeg hørt at Canon kanskje skal gi ut et "billig" kamera som er litt dårligere enn eos 350d. Dette høres meget inntresant ut og hvis noen vet noe om det så vil jeg gjerne høre. Jeg må bli litt oppdatert på markedet. grunnen til at jeg vil kjøpe et sånn kamera er egentlig at jeg skal reise til Roma i ferien. Håper noen kan hjelpe meg! setter stor pris på det. Mvh: Torland Lenke til kommentar
Kigulu Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Når du har læst denne tråd igennem, så er du godt på vej Guide til spejlrefleks. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Har du sjekka Nikon D50? Denne er ca 700-1000 kr billigere enn Canon 350 og et like bra kamera, har fått meget gode anmeldelser. Et bedre grep enn 350 også. Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Olympus har også et par meget rimelige alternativer Lenke til kommentar
Ford_Fairlane Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Pentax K100D kit m/18-55 til 6420,-. Mitt ligg og ventar på posten, men med ei dyrare linse Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Pentax K100D kit m/18-55 til 6420,-. Mitt ligg og ventar på posten, men med ei dyrare linse Eller Samsung GX-1L, i praksis omtrent samme kameraet uten billedstabilisator, kit med 18-55 _og_ 50-200 til 6500,- :o) Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 4. september 2006 Forfatter Del Skrevet 4. september 2006 Kanskje jeg skal gå for d50. kan jeg forvente meg at kameraet blir erstattet snart og synker i pris? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Kanskje jeg skal gå for d50. kan jeg forvente meg at kameraet blir erstattet snart og synker i pris? Spørs hva du legger i snart. I løpet av ett år, kanskje. Før jul - neppe. Men det kan være at det synker noe i pris når D80 kommer i butikkene for fullt, og prisene på D80 (muligens) synker noe... Ville kanskje ventet en uke eller to, men uansett er 5400 kr for D50-kit en bra pris for et bra kamera... Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 4. september 2006 Forfatter Del Skrevet 4. september 2006 (endret) Kanskje jeg skal gå for d50. kan jeg forvente meg at kameraet blir erstattet snart og synker i pris? Spørs hva du legger i snart. I løpet av ett år, kanskje. Før jul - neppe. Men det kan være at det synker noe i pris når D80 kommer i butikkene for fullt, og prisene på D80 (muligens) synker noe... Ville kanskje ventet en uke eller to, men uansett er 5400 kr for D50-kit en bra pris for et bra kamera... 6800937[/snapback] Jeg kan få det for 4900 kr med kittet hos mpx. Hva med d70s med kit? kommer vel med ei god linse og jeg trenger ikke oppgradere da. Hvis jeg skal ha d50 med den linsa blir det faktisk dyrere!? Kan jeg forvente at prisen på d70s synker når d80 kommer ut? Hva blir da en god pris? Hvis jeg kunne fått det for 6 lapper hadde ikke det vært en kongepris? Har hørt at ei god linse er et must. kanskje like greit å kjøpe med en gang? Nå koster d70s med kitet 7200kr Endret 4. september 2006 av Torland Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Jeg vil bare nevne at jeg ofte har savnet bildestabilisator i Roma. Lenke til kommentar
_ART_ Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Prisen på d70s har vel falt gradvis i hele høst. Jeg vet ikke hvor lavt den vil synke, men noen her inne har vel kanskje en anelse? Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Prisen på d70s har vel falt gradvis i hele høst. Jeg vet ikke hvor lavt den vil synke, men noen her inne har vel kanskje en anelse? 6834439[/snapback] Med tanke på Nikons leveringsproblemer, er det tvilsomt at det faller noe særlig mer enn det er nå før det går over i historien ved nyttår. Lenke til kommentar
Bache83 Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Jeg ville absolutt gått for Nikon D50. Gir helt fantastiske bilder! Canon 350D ville jeg holdt meg unna. D50 er billigere og bedre - enkelt og greit! Lenke til kommentar
sarom Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Jeg ville absolutt gått for Nikon D50. Gir helt fantastiske bilder! Canon 350D ville jeg holdt meg unna. D50 er billigere og bedre - enkelt og greit! 6835988[/snapback] Dette var en påstand som absolutt trenger en mere utdypende forklaring. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Jeg ville absolutt gått for Nikon D50. Gir helt fantastiske bilder! Canon 350D ville jeg holdt meg unna. D50 er billigere og bedre - enkelt og greit! Dette var en påstand som absolutt trenger en mere utdypende forklaring. Er vel mer riktig å si at D50 er billigere og generelt like bra, men for mange har den et bedre grep enn 350D... Byggekvaliteten virker med en gang mye bedre også, selv om det sikkert ikke egentlig er så stor forskjell. Tror du skal ha ganske sære hender for å ikke like grepet på D50, med mindre man er vant til D200 eller D2Xs elns da, mens grepet på 350D er det ganske mange (inkl. undertegnede) som misliker. Lenke til kommentar
Bache83 Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 (endret) Noen grunner til å velge D50 fremfor 350D: 1. Mye bedre grep. 2. Byggekvaliteten virker veldig "plastic" på 350D. D50 virker mer robust. 3. Liker fargene bedre på bildene som kommer ut av D50. Bildene på 350D kan virke litt "blasse" i mine øyne. 4. D50 er billigere, og i mine øyne på høyere nivå enn 350D. Endret 19. september 2006 av Bache83 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå