Gå til innhold

Hvilke rimelige speilreflekskameraer?


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg tenker på å kjøpe meg et kamera og når jeg først kjøpte tenkte jeg at jeg kunne kjøpe et skikkelig! altså et speilrefleks kamera.

 

Mitt spørsmål er. Hvilke kameraer er det på markedet og hva er bra. Eneste jeg har såvidt har testet er Canon Eos 350d. jeg likte hastigheten på kameratet og de var jo ti ganger bedre en slike kompaktkameraer. Nå kommer jo eos 400d, men jeg mener selv at dette er litt dyrt og vill helst ha noe mye rimeligere en dette. Fra ca. 6000 og nedover. Kanskje jeg går for et eos 350d hvis det sunker ned mot 4000 kr. Ellers har jeg hørt at Canon kanskje skal gi ut et "billig" kamera som er litt dårligere enn eos 350d. Dette høres meget inntresant ut og hvis noen vet noe om det så vil jeg gjerne høre.

 

Jeg må bli litt oppdatert på markedet. grunnen til at jeg vil kjøpe et sånn kamera er egentlig at jeg skal reise til Roma i ferien.

 

Håper noen kan hjelpe meg! :p setter stor pris på det.

 

 

Mvh: Torland

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kanskje jeg skal gå for d50. kan jeg forvente meg at kameraet blir erstattet snart og synker i pris?

Spørs hva du legger i snart. I løpet av ett år, kanskje. Før jul - neppe. Men det kan være at det synker noe i pris når D80 kommer i butikkene for fullt, og prisene på D80 (muligens) synker noe... Ville kanskje ventet en uke eller to, men uansett er 5400 kr for D50-kit en bra pris for et bra kamera...
Lenke til kommentar
Kanskje jeg skal gå for d50. kan jeg forvente meg at kameraet blir erstattet snart og synker i pris?

Spørs hva du legger i snart. I løpet av ett år, kanskje. Før jul - neppe. Men det kan være at det synker noe i pris når D80 kommer i butikkene for fullt, og prisene på D80 (muligens) synker noe... Ville kanskje ventet en uke eller to, men uansett er 5400 kr for D50-kit en bra pris for et bra kamera...

6800937[/snapback]

 

 

Jeg kan få det for 4900 kr med kittet hos mpx. Hva med d70s med kit? kommer vel med ei god linse og jeg trenger ikke oppgradere da. Hvis jeg skal ha d50 med den linsa blir det faktisk dyrere!? Kan jeg forvente at prisen på d70s synker når d80 kommer ut? Hva blir da en god pris? Hvis jeg kunne fått det for 6 lapper hadde ikke det vært en kongepris?

 

Har hørt at ei god linse er et must. kanskje like greit å kjøpe med en gang?

 

Nå koster d70s med kitet 7200kr

Endret av Torland
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg ville absolutt gått for Nikon D50. Gir helt fantastiske bilder! Canon 350D ville jeg holdt meg unna. D50 er billigere og bedre - enkelt og greit! :)

Dette var en påstand som absolutt trenger en mere utdypende forklaring.

Er vel mer riktig å si at D50 er billigere og generelt like bra, men for mange har den et bedre grep enn 350D... Byggekvaliteten virker med en gang mye bedre også, selv om det sikkert ikke egentlig er så stor forskjell. Tror du skal ha ganske sære hender for å ikke like grepet på D50, med mindre man er vant til D200 eller D2Xs elns da, mens grepet på 350D er det ganske mange (inkl. undertegnede) som misliker.
Lenke til kommentar

Noen grunner til å velge D50 fremfor 350D:

 

1. Mye bedre grep.

2. Byggekvaliteten virker veldig "plastic" på 350D. D50 virker mer robust.

3. Liker fargene bedre på bildene som kommer ut av D50. Bildene på 350D kan virke litt "blasse" i mine øyne.

4. D50 er billigere, og i mine øyne på høyere nivå enn 350D.

Endret av Bache83
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...