Gå til innhold

Jeg lager en musikkserver


Rinox

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei! Jeg skal nå lage en musikkserver. Den skal være slik at man kan laste opp musikkfiler til serveren og man kan også laste ned. For hver 5. sang man laster opp kan man laste ned 1 musikkfil.

Det jeg nå lurer på er... Hvilket OS bør jeg bruke til dette?

 

Takker så mye for svar :)

6797217[/snapback]

 

Egentlig revnende likegyldig. Ta et OS du kjenner. Kjenner du XP bruker du det, er du linux mann bruker du det.

 

Det er kun en ftp program med mulighet for å sette ratio, for eksempel G6ftp. Men 5 opp for en ned var litt strengt :-) Vanligvis er det 1 opp X antall ned, men du bestemmer jo selv.

Lenke til kommentar

http://www.g6ftpserver.com/en/information Du finner prisen der også.

 

Men jeg tror de fleste ftp program har denne muligheten. Grunnen til at jeg nevnte G6 er at jeg bruker det selv. Kan gi ratio, diskratio, begrensninger i båndbredde til forskjellige personer med mer.

 

Men prøv noen "gratis" ftp program først du, trolig så tilfredstiller de kravene du har. Men det er så lenge siden jeg testet ut slike, at der kan ikke jeg gi noen råd.

Lenke til kommentar

Hvis du har Windows XP Proffesional kan du bruke Internet Information Server til å sette opp FTP server, og det er "gratis", og forholdsvis enkelt å bruke.

 

med "gratis" mener jeg at du må kjøpe Windows XP Proffesional for å få tak i det.

 

Du installerer det ved å legge inn Windows XP CD-en, velger Add/Remove Programs->Add/Remove Windows Components, og huker av Internet Information Server (IIS)

 

Det er egentlig primært en Web server, men du kan sette opp FTP server også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...