monzilla Skrevet 4. september 2006 Forfatter Del Skrevet 4. september 2006 Men tror du det at dette partiet kommer til å motarbeide integrering eller tror du det at det kan hjelpe innvandrere å bli integrert. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 (endret) Har noen snakket om å forby partiet? 6802834[/snapback] Neida, den formuleringen var min egen. Jeg forsto at det som at .patrick mente at partiet var en uting fordi det kunne bli rasisme av det, og du synes de kunne klare seg med de partiene som alt finnes. Jeg lurte bare på når i Norgeshistorien vi hadde nok partier til at vi kunne klare oss med de vi hadde. Det lurer jeg fortsatt på. Edit: Innvandrere er ingen homogen gruppe og Innvandringspartiet blir parti nummer fem til partistifteren. Det lukter ikke av suksess. Nei, det kan godt hende partiet blir en total fiasko, men det blir utelukkende deres eget problem. Geir Endret 4. september 2006 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Knast Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Nei, men det oppmuntrer innvandrerne til å ta del i det norske politiske stell og styre, og det betyr integrering. Det blir ikke mer forskjeller av at vi har flere partier, det blir en rikere politisk debatt, hvor flere får lyst til å delta. At Kristelig Folkeparti ikke appelerer til mange humanetikere, eller NKP til mange høyrefolk, er ikke noe argument for at vi ikke burde ha dem. Så lenge det finnes medlemmer for et parti, har partiet den eksistensberettigelse det trenger, og folk som tilhører andre politiske fløyer er de siste som skal ha noe synspunkt på det. Geir 6797319[/snapback] KrF er et parti for alle. Paragrafen som er nevnt her er nok gammel og laget for å sikre at partiets verdier opprettholdes. KrF er etter min mening det partiet på stortinget som burde appelere til flertallet i landet, men ser jo at mange lar seg skremme av navnet. KrF bryr seg om samfunnets svake og er et idealistparti som går godt sammen med de blå partiene. Men for all del. Det finnes mangler her også. KrF bygger på sentrale kristne verdier (nestekjærlighet), hva er galt med dette? Sentrale kristne verdier er det samme som sentrale menneskelige verdier. Jeg synes det er greit at de starter innvandrerpartiet på en side. Vi har demokrati i Norge, og det skal mer til enn å danne et parti, for å styre landet. De bør få representere seg. På en annen side (min nasjonalistiske (men ikke rasistiske) side), synes jeg at når de har det vondt i sitt land og søker permanent tilflukt i "vårt" land, bør de rette seg etter "våre verdier". Ikke at vi skal ta fra dem sin kultur, men hovedregelen burde være at "de" skal rette seg etter "oss". Håper at det er krav om norsk statsborgerskap for en tellende stemme for å starte det partiet. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Om det er sentrale medmennesklige verdier, hvorfor ikke hete Medmenneskelig Folkeparti? Lenke til kommentar
Knast Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Om det er sentrale medmennesklige verdier, hvorfor ikke hete Medmenneskelig Folkeparti? 6805233[/snapback] det må du ikke spørre meg om. kristne er jo vanlige mennesker.. eneste skille er troen.. og såvidt jeg vet står det ikke noe om å kristne norge på nytt med øks i partiprogrammet.. KrF henter nok en del stemmer utifra navnet sitt også.. Men jeg er ikke i tvil om at de mister flere.. Du kan jo også spørre befolkningen om hvorfor de dømmer partiet utifra navnet.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå