HaxyQ Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Hei. Finnes det noen program som lar meg erstatte den originale stemmen på en film med en annen stemme, uten å fjerne evt. musikken på filmen? F.eks. hvis en sang blir spilt av mens noen sier "For en forferdelig dag.", kan jeg da fjerne stemmen og erstatte den med "Jeg vil ha is." uten at musikken blir borte? Om noen forstod den dårlige forklaringen min, takker jeg for svar fra dem. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Tviler på at det er mogeleg på nokon enkel måte. Måtte i so fall vere om lyden er i stereo, med dialogen på den eine kanalen (t.d. venstre) og resten på den andre. Då vil ein sikkert i mange lyd- og videoredigeringsprogram kunne fjerne/"skru av" den kanalen, og leggje til annan dialog. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Hvis musikken er i stereo og stemmen i mono så kan man av og til fjerne stemmen uten at resultatet blir forferdelig. Man tar bort det som er felles for begge kanaler. Hvis noen instrumenter er felles for begge kanaler så blir de også borte. Det finnes ingen metode som fungerer bra i alle tilfeller. Lenke til kommentar
Tdale Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Eller så kan man spille inn den nye stemmen med identisk musikk i bakgrunnen, og time det sånn at musikken passer inn akkurat der dialogen skal byttes. Fryktelig vanskelig å få til selvsagt, men rent teoretisk, så er det mulig. En litt enklere måte er å spille inn den nye stemmen, så legge på bakgrunnsmusikken som passer inn akkurat der, og så bruke det hele til å erstatte stemmen man vil ha bort. Tommy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå