Hellemyr Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Skal nok ha meg en ny pc. Intel Corone E6300 på et forfuntig hovedkort, men 2 Gib god ram og sjerkort i 2-2500kr klassen. Men.. så skal jeg overklokke litt, skal sette inn vannkjøling så overklokke så mye som kjølinga klarer å kjøle... Så med andre ord, jeg vet ikke hvor mye jeg skal klokke men jeg vil tippe at en 500W er mere enn nok. Men! jeg har en 230W som jeg ikke tror er nok, så har jeg en annen som også er på 230W... Så tror du det går ann å bruke begge, at den dene PSU git bare strømm til hk, og den andre gir stømm til det ande, som dvd rom.. hardsiker... vifter...vannkjøling. Jeg forstår at jeg trenger 2 strømm kabler fra pc til vegg, men det gør ikke noe? Men er det en god ide? eller bare bruke penger(som ikke jeg har så mye av) på en 500W Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Du kan godt bruke en til HK, cpu og minne, men pass på at den gir stabil volt, ellers kan du si hade til utstyret ditt. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 6. september 2006 Forfatter Del Skrevet 6. september 2006 hvordan kan jeg vite at den gir nok volt? Lenke til kommentar
saivert Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 hvordan kan jeg vite at den gir nok volt? 6815584[/snapback] Pass på å koble sammen ATX power on ledningene for begge strømforsyningene. Slik vil begge slå seg på samtidig når du trykker inn strømknappen på kabinettet, dessuten vil begge slå seg av samtidig også. Hvis den ene PSU-en kutter ut mens den andre går har du strøm til halvparten av utstyret ditt noe som kan være skadelig. Særlig hvis skermkortet får strøm via PCIe strømkontakten mens hovedkortet er avslått. Harddiskene skal takle å kjøre på "tomgang" (dvs ikke forbindelse med hovedkortet, men strøm på), mange harddisker spinner bare ned igjen når de ikke får signaler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå