Gå til innhold

HJELP! Får ikke starta maskina lenger. Trenger seriøst mye h

Anbefalte innlegg

Jeg trenger litt eksperthjelp her nå folkens.

Jeg kjørte noen tester med 3DMarks og Codecreatures med oppsettet i signaturen. Rett etter testen med Codecreatures starta maskina på nytt av seg sjøl. Problemet er det at den ikke vil boote helt opp lenger. Den stopper opp rett etter den svarte skjermen med XP logoen. Der blir den stående med helt svart skjerm der den egentlig skal bytte over til skrivebordet.

Det samme skjer i sikkermodus og VGA modus.

Har også prøvd å bytte skjermkort uten at det hjalp.

Noen som kan tenke seg hva som er problemet? Alle forslag mottas med takk. Jeg har ikke mye lyst til å formatere nå.

P4 [email protected]

Asus P4S533

Apacer 512MB 333@400MHz

Gainward Ti4200 @270/560

2*120GB IBM 120GPX

120GB WD 1200JB

[ Denne Melding var redigert av: Ferdinand på 2002-10-27 20:13 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hjelper ikke å resette bios. Og jeg har som sagt ikke mye lyst til å legge inn Windows på nytt nå.

Jeg skjønner heller ikke hva XP skal med gjennoprettingspunkter og sånt skvip når det ikke funker! Det skjer jo ingen verdens ting når jeg velger å starte opp siste fungerende konfigurasjon. Hva er poenget med dette da!??

Lenke til kommentar

Det er nesten garantert ikke harddisken som har gått fløyten, for jeg har kjørt noen tester på den.

Jeg tenker at det kanskje er noen viktige systemfiler eller no sånt som gikk fyken når maskina gikk i knestående. Og da må det vel være muligheter for å reparere det uten å legge inn hele windows på nytt?

Er det virkelig ingen her som har kunnskape om windows eller software generelt som går litt dypere enn det å kunne installere og avinstallere?

Kanskje de smarteste på forumet tar søndagene fri...? :lol:

Lenke til kommentar

:smile: Ja det er mulig du har rett, men det må vel finnes en eller annen som har litt peiling på windows også.

Også lurer jeg fortsatt veldig på hva som er vitsen med Restore Points når det ikke funker i det hele tatt? Bare deaktivere hele greia folkens, det er falsk sikkerhet.

Lenke til kommentar

Hmm, ikke så mange gode ideer her, men jeg hadde kanskje nappet ut alle korta i PCen untatt Skjermkortet, evt deaktivert alle onboard enheter i BIOS.

Litt kinkig i.o.m at du ikke får startet opp i VGA , sikkerhetsmodus eller vil formatere.

Ellers så kunne du kjøret recoveryconsole og kjørt fixboot eller bootcfg. Tror forresten ikke det hjelper i.o.m du kommer nesten inn i windows. Tror heller ikke det har noe med drivere å gjøre, da skulle du ha kunne startet i safemode. Det er vel en eller annen sys fil som har gått føyken. Du kan jo også sette i XPcden og installere på nytt over det gamle.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd fixboot og bootcfg uten at det hjalp. Men det er nok som du sier en sys fil som har slått seg vrang.

Det passer veldig dårlig med formatering nå siden det er ganske mye installering og konfigurering av programvare som jeg helst vil slippe å gjøre om igjen hvis jeg kan.

Hvis det bare er en simpel sys fil som er på tur så er det vel en smal sak å fikse for de som har greie på sånt?

Lenke til kommentar

Kan nok være at en service eller en driver har slått seg vrang! Du bør røske ut alt som ikke er helt nødvendig (CDrom, ekstra hd, brennere, lydkort, nettverkskort, osv...)

Jeg har i flere tilfeller vært ute for at drivere kan henge maskinen på det tidspunkt du viser til.

Starter maskinen da er det jo ingen problemer.

Gjør den ikke det, er jeg redd at formatering og reinstallering er eneste mulighet.

Du har rett i at restore funksjonene i xp ikke funker, heller ikke repair funksjonene med bootcd.

- Format og reinstaller, funker alltid best, men er en møkkajobb....

Lenke til kommentar

Hvis det er noen sys filer som har gått fyken så er det vel bare å kopiere de jeg har på den maskina jeg sitter på nå over på en diskett, for så og legge dem inn i den maskina som ikke starter via dos eller noe sånt? Går det?

Jeg er sikkert helt borti natta nå... :grin:

Endret av Ferdinand
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...