Piratpjokken Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Lurte på hva deres forhold til leger, sykehus, operasjoner og ansatte. Hva dere synes om de tingene. Jeg stoler på en eller annen merklig grunn ikke på leger når det gjelder operasjoner. Men når de skal gjøre andre ting som gipsing eller lignende, så er jeg liksom litt nervøs når det gjelder noen personer. Andre er jeg helt avslappet i forhold til. Føler meg litt paranoid. Og når jeg kommer inn på et sykehus, ser et eller ser et skilt som står sykehus så blir jeg helt... ekkel.. Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Jeg stoler ikke på helsevesenet. Jeg kommer på legevakta og sier at kneet mitt har låst seg, og jeg får det IKKE opp. Det første de gjør er å få en sykepleier til å prøve å knekke det opp. Hun forstår det etter at jeg ligger og vrir meg i smerte og ber henne holde opp. Etter 10 min doper de meg ned og gjør samme prosess. Endelig kommer de med en konklusjon om operasjon. Siden de alikevel skulle inn å opere opp et låst kne, spurte jeg om de kunne operere menisken i begge knærne mine samtidig, ettersom jeg stod i kø for å operere det senere uansett. Joa, det skulle gå greit. Både legen, en sykesøster og en lege som kom for å snakke med meg om operasjonen sa greit. Selvfølgelig opererte de bare det ene kneet. Nå i ettertid (som kneet har grodd) kjenner jeg at jeg har samme menisksmerter i begge knærne enda. Ringer til legevakta og de kunne ikke gi meg informasjon om operasjonen, det måtte jeg ringe et annet nummer mellom klokka 9 og 10. Ringte dit hver hverdag i en uke, de tok aldri telefonen. Og jeg skulle inn til operasjon for det andre kneet i sommerferien, ikke fått høre noe. Regner med at jeg er fjernet fra køen. Ellers har jeg et avslappet forhold til leger. Regner med at de stort sett vet hva de driver med, og at de ikke har ansettelse uten grunn. Blir aldir nervøs eller noe. Lenke til kommentar
Myrsnipa Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Har litt angst til det Liker ikke sykehus veldig godt. Og har bare negative erfaringer med undersøkelser. SÅ liker det ikke veldig godt.. Men er glad for at vi har sånnt da! Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 Paranoiaen min har nådd det punktet at jeg heller vil lide en å la folk dope mej ned og styre på Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Jeg er sinsykt sjeldent til lege eller på sykehuset. Men de gangene jeg har vært der så har jeg fått god behandling. Det er vel normalt å tenke at noe går galt før en oprasjon. Men det er jo ikke ofte det gjør det. Dette er jobben til disse folka, og de kan det de holder på med, forhåpentligvis. Var også til en utenlandsk legevakt en gang, kjempegrei kar. Fortalte alt hva som skjedde og hva som hadde skjedd underveis. Fortalte med hva ting var osv. Norsk helsevesen er mye bedre enn i de aller fleste land, så jeg tror ikke vi har mye å frykte. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 (endret) Har kun vært hos legen én eneste gang de siste 10 årene (bortsett fra vaksine hos helsesøster). Ikke vært på sykehus noen gang etter fødselen/spedbarnstiden. Endret 3. september 2006 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Har vært hos fastlegen min og sykehuset utrolig mye fra slutten av mai på grunn av kreft. Det kom ganske fort, så jeg rakk faktisk ikke å tenke på at noe kunne gå galt. Legene/kirurgene/sykepleierne jeg var i kontakt med, var alle utrolig hyggelige, og fortalte meg alt som skulle skje før og etter operasjonen. Det eneste jeg kan klage på, er veldig dårlig kommunikasjon mellom Ahus (Akershus sykehus) og radiumhospitalet. Har tatt to CT-scanninger på Ahus, og de skulle bli sendt til radium med en gang, for å få bekreftet at alt var som det skulle. Jeg måtte faktisk vente to ekstra uker på å få vite resultatet, på grunn av kommunikasjonssvikt mellom to sykehus. Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Har vært på sykehus én gang, da ble jeg født. Angst, angst, angst for å dra dit igjen. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Har vært på sykehus én gang, da ble jeg født. Angst, angst, angst for å dra dit igjen. 6798358[/snapback] Jeg skjønner ikke hvorfor du har angst ? Siden du ikke har noe negative erfaringer med sykehus. Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Har vært på sykehus én gang, da ble jeg født. Angst, angst, angst for å dra dit igjen. 6798358[/snapback] Jeg skjønner ikke hvorfor du har angst ? Siden du ikke har noe negative erfaringer med sykehus. 6799337[/snapback] Hvite, nøytrale korridorer, masse syke folk, leger i hvite frakker... Nei, takk... Gives me the creeps. >.< Lenke til kommentar
Haldaug Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Jeg har også bare gode erfaringer fra tre forskjellige sykehus. Jeg undergår en kreftbehandling nå og har blitt godt mottatt hele veien; fra Bærum sykehus, via Radiumhospitalet til Haukeland Universitetssykehus hvor jeg er nå. Det har selvfølgelig blitt mye venting og dødtid, men det kommer jo av at man må vente på resultatene av blodprøver og div. før man får noen svar. Alt fra operasjon til cellegiftkur har gått som smurt. Jeg sitter forresten nå på en laptop jeg har fått lånt av sykehuset inn på rommet mitt. Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 4. september 2006 Forfatter Del Skrevet 4. september 2006 Har vært på sykehus én gang, da ble jeg født. Angst, angst, angst for å dra dit igjen. 6798358[/snapback] Jeg skjønner ikke hvorfor du har angst ? Siden du ikke har noe negative erfaringer med sykehus. 6799337[/snapback] Hvite, nøytrale korridorer, masse syke folk, leger i hvite frakker... Nei, takk... Gives me the creeps. >.< 6799709[/snapback] Der sa du det! Og noen av de jeg har vært hos er totalt respektløse! Samtidig som jeg er strøket av nervøsitet, angst, paranoia osv osv Lenke til kommentar
kokos Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Sist gang jeg var på sykehuset var jeg bare som besøkende. Men sykepleierne var kjempe hyggelig, de lot meg være der selv om de ikke var besøkstid, og de tilbydde meg mat og greier Men har en ganske drålig erfaring fra rikshospitalet... da jeg skulle fjerne mandlene fikk jeg tilfelt en sprinkelseng, jeg var ti og altfor stor for denne sengen, allikevel måtte jeg sove i den Lenke til kommentar
RIP Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Jeg har halvdårlige erfaringer med sykehus, operasjoner som har gått dårlig, elendig informasjon osv :\ Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Jeg stoler egentlig ikke på noen som jeg ikke kjenner godt, så det gjelder vel leger ++ også... Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Hvite, nøytrale korridorer, masse syke folk, leger i hvite frakker... Nei, takk... Gives me the creeps. >.< 6799709[/snapback] Delvis enig der. Korridorene og leger/sykepleiere klarte jeg å leve med, men å se andre syke folk bevege seg sakte i smerte bortover gangen for å komme til toalettet, det var virkelig ille. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Har ikke noe i mot sykehus eller leger, bortsett fra at det ofte er jævlig lang ventetid på ting. Ellers blir jeg irritert på datasystemet til UNN. De hadde frikortet mitt på den ene siden av gangen, men ikke på den andre Lenke til kommentar
JonH Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Denne tråden sier vel litt om mitt forhold til helsevesenet pluss at jeg var innlagt i våres. Fikk vite at det var smittefri lungebetennelse samt medisiner mot det, men prøvesvarene viste influensa! Fikk jeg vite noe? Neida, i tillegg påsto de at de forsøkte å gi meg beskjed enda jeg purret på svar flere ganger... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Jeg var innlagt på sykehus da jeg knakk foten på 3 steder. Jeg ble operert innen 4 timer etter at bruddet hadde skjedd og var omgitt av hyggelige og kompetente mennesker hele oppholdet. Da noen studenter nærmet seg bruddet mitt før jeg skulle operere skrek jeg ganske fort etter en ferdigutdannet sykepleier, får heller finne meg i å bli stemplet som vanskelig pasient, det er min helse det er snakk om. Eneste jeg ikke likte med sykehus var maten, som var grusom Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 5. september 2006 Forfatter Del Skrevet 5. september 2006 I de nærmeste dagene skal jeg ta en "polyo" (wtf?) vaksine. Selv om det er en liten nål (rett meg om jeg tar feil der!), som skal stikkes i armen (rett meg der også om det er feil) så har jeg sitti å skjevlt i heile dag sida ej fekk vete det i 11 tida :'( Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå