Gå til innhold

Kjøling til det uendelige.

Anbefalte innlegg

Dere overklokkere prøver alltid å kjøle ned CPU-en slik at dere kan overklokke den enda mer.

Hva er egentlig vitsen? Det finnes jo en fysisk grense for hvor mange MHz dere kan få ut av en sånn liten krabat.

Man skulle jo tro at hvis man kjølte en prosessor ned til det som er mulig (ca -272C) at man da kunne overklokken den til det uendelige.

De klarte jo å få en strøm til å gå i en kvikksølvring (tror jeg) i 2,5 år før den begynte å tape seg. Dette var da ved 0 Kelvin.

Hvor mye tjener man på å overklokke? Eller gjør man det for spenningen?

(dette er IKKE kritikk, jeg bare lurer :smile: )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikk selv begynt å overklokke noe enda, men regner med at det blir når det nye utstyret kommer på plass...

Man kan jo trekke flere paralleller mellom dette å trimme biler og overklokke en PC. Man oppnår en raskere pc/bil men prisen det koster (utstyret)er vel omtrent det samme som modellen over koster i butikken? Men på den annen side er det jo litt spennende, veeldig lærerikt og man får brukt kreativiteten sin?

Mvh, Stian...

Men argumentet med at man overklokker for å spare penger er vel neppe særlig holdbart? Koster jo flesk med kjøleutstyr!

Lenke til kommentar

Du kan jo trekke paralleller mellom trimming av biler og PC trimming... men jeg tviler på at de fleste liker "grom-lyden" PC-en lager når viftene suser på topp nivå. hehe.

jeg tror overklokking er mer en hobby en noe man gjør for å tjene/spare pemger.

Case-modding er kult.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...