olemedkrutt Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Har sett den to ganger nå, og jeg skjønner faen ikke slutten, hjelpe meg noen ? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Slutten er at han drar inn i en annen dimensjon. Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Slutten er at han reiser gjennom en "stargate" til en annen galakse med mer utviklede vesener enn oss, om man leser boka skjønner man plutselig mer av filmen Lenke til kommentar
olemedkrutt Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 Hvorfor blir han gamlere og gamlere, og hva er egentlig en dimensjon ? Hva betyr det svarte rektangelet ? Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Se for deg to som spiller samme spill på to pcer. Samme sak som skjer, men to forskjellige handlinger. Å hoppe fra PC 1 til 2 vil være som å hoppe fra den ene til den andre dimensjonen. Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Hvorfor blir han gamlere og gamlere, og hva er egentlig en dimensjon ? Hva betyr det svarte rektangelet ? 6797066[/snapback] Science fiction texts often mention the concept of dimension, when really referring to parallel universes, alternate universes, or other planes of existence. This usage is derived from the idea that in order to travel to parallel/alternate universes/planes of existence one must travel in a spatial direction/dimension besides the standard ones. In effect, the other universes/planes are just a small distance away from our own, but the distance is in a fourth (or higher) spatial dimension, not the standard ones. Det svarte rektangelet (spoiler hvis folk vil lese de andre bøkene i serien): Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Det svarte rektangelet er en maskin, som ble plantet av intelligente vesen for å kultivere solsystemet, og å fremme utviklingen av intelligent liv. I starten av filmen, ser du koblingen med rektangelet som kommer, og apemennesket som for første gang bruker et verktøy for å oppnå målet sitt. Står mer om disse i bøkene. Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 hva er vitsen ved å bli intelligent for å bli gammel og senil. energiløs og støl. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 (endret) Han blir ikke gammel og senil. Han tar det neste steget i utviklingen, ved å gå fra menneskelig form til å bli ren energi. Einstein hadde en teori om at hvis vi utnyttet hjernene våre til full kapasitet, så ville vi blitt omgjort til energi. Denne fremmede rasen som peker oss i riktig retning oppdaget nivået dyrene var på på jorden, og hjalp dem utvikle seg til mennesker. Når menneskene klarte å mestre reiser bort fra sin egen planet, fikk vesenene beskjed via senderen på månen. En portal dukker da opp, som Dave reiser gjennom. Han blir sendt til denne nye verdenen, hvor han lever ut sine siste dager i økt tempo, for så å bli født på nytt som et vesen av energi, en Starchild. Barnet som blir vist til slutt er Bowman, gjenfødt som et høyere vesen. Endret 7. september 2006 av SteffyBoy Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Han blir ikke gammel og senil. Han tar det neste steget i utviklingen, ved å gå fra menneskelig form til å bli ren energi. Einstein hadde en teori om at hvis vi utnyttet hjernene våre til full kapasitet, så ville vi blitt omgjort til energi. Denne fremmede rasen som peker oss i riktig retning oppdaget nivået dyrene var på på jorden, og hjalp dem utvikle seg til mennesker. Når menneskene klarte å mestre reiser bort fra sin egen planet, fikk vesenene beskjed via senderen på måneden. En portal dukker da opp, som Dave reiser gjennom. Han blir sendt til denne nye verdenen, hvor han lever ut sine siste dager i økt tempo, for så å bli født på nytt som et vesen av energi, en Starchild. Barnet som blir vist til slutt er Bowman, gjenfødt som et høyere vesen. 6799206[/snapback] Det er så innlysende hvor Wright, Malozzi og gjengen finner ideer til Stargate-universet Akkurat Starchild tror jeg er noe av det mest urovekkende jeg har sett på film, søren som gåsehuden raste. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 For en veldig grei forklaring, se her Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Det er ikke like mye en forklaring som en tolkning. Jeg er enig i mye av det den sier, men det er mye mer til filmen enn det som blir forklart i den. Den er absolutt en tankevekker hvis man følte at filmen var uten poeng, som jeg vet det er noen som mener. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 den var veldig bra. det var ikke bare en tolkning, de som har laget den har fordypet seg i det og helt sikkert lest boken. Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Så vi blir "Ascended beings"? (Alle som har sett en del stargate skjønner meg) Tror jeg skal se om jeg finner boka. Har fortsatt ikke sett hele filmen. Første 20 minuttene er jo aper, men med en veldig snedig vri. Egentlig ganske bra 20 minutter, men likevel... Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Det jeg absolutt ikke takler med denne filmen er evigheten med fargespraking mot slutten. SteffyBoy, har du sett "Blueberry" ("Renegade" i USA)? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Jeg trodde det du ikke taklet med filmen var begynnelsen, midten og slutten? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Jeg takler det mer eller mindre. Slutten holdt på å sette punktum for min kjærlighet til film. Så, har du sett "Blueberry" eller ikke? Den er en fin imitasjon, på en måte. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 2001: A Space Oddesy er beste filmen i filmhistorien Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Jeg takler det mer eller mindre. Slutten holdt på å sette punktum for min kjærlighet til film. Så, har du sett "Blueberry" eller ikke? Den er en fin imitasjon, på en måte. 6809535[/snapback] Fransk western? Nope, men det frister. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 2001: A Space Oddesy er beste filmen i filmhistorien 6809633[/snapback] Hva er dette? Er det et frekt forsøk på provokasjon for å skape debatt? Eller er det rett og slett bare en meningsytring uten noe forsøk på å skape debatt? A: Jeg mener X. B: Jeg mener Y. A & B: OK. Tenk om alle skulle hatt en slik blomstrende debatt? Lurer på om jeg skal lage noe som heter http://www.meningsytringerutendebatt.no Fransk western om Blueberry-filmen? Syretripp av umenneskelige dimensjoner ville nå jeg ha kalt det. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 (endret) One of the things Ford Prefect had always found hardest to understand about human beings was their habit of continually stating and repeating the obvious, as in It's a nice day, or You're very tall, or 2001 is the greatest movie ever. Endret 5. september 2006 av SteffyBoy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå