dreamers Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Noen som vet om en billig bærbar med rs232 (seriell) tilkobling? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 hei! rs 232 er dessverre ikke så vanlig på bærbare lengre, men du får usb - rs 232 adapter Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Clasern har adapter. Koster vel en 3-400 spenn. Lenke til kommentar
dreamers Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 hei! rs 232 er dessverre ikke så vanlig på bærbare lengre, men du får usb - rs 232 adapter 6796271[/snapback] Jeg vet jeg vet men ønsker den innebygd i maskinen. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Denne har RS-232: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=320057 ... og er dessuten en utrolig bra pc. Lenke til kommentar
Illus Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Jeg vet jeg vet men ønsker den innebygd i maskinen. 6796294[/snapback] Lov å spørre hvorfor ? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 dersom han ikke skal boote windows, så vil ikke slike adaptere fungere, fordi de trenger drivere. En intern port fungerer uten noe mikkmakk. Lenke til kommentar
Illus Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Denne støttes da av de fleste os. Så jeg ser fortsatt ikke helt poenget Lenke til kommentar
ventle Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 den er fortsatt avhengig av DRIVERE, noe som ikke alltid er tilgjengelig. Og den støtter ikke DOS, noe som er ett aktuelt operativsystem i spesielle miljøer, bla for å styre maskiner med DOS-basert programvare og serielt grensesnitt. Det finnes absolutt tilfeller der en slik adapter ikke er ett alternativ. (det er vel omtrent nå trådstarter skal komme på banen og gi oss løsningen) Lenke til kommentar
Illus Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Ja jeg tolker "Systemkrav: Linux, Apple MacOS X 10.x, Microsoft Windows 98SE/2000/ME/XP, Microsoft Windows CE 4.2" som at det selvfølgelig finnes DRIVERE (som du kaller det) til disse. Han skal ha en billig bærbar.. i spesielle miljøer kjøres det spesielle løsninger. Poenget er at avlegse grensesnitt som dette burde gravlegges på mainstream maskiner for mange år siden Lenke til kommentar
ventle Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Er klar over at det finnes drivere, det jeg mener er at i noen tilfeller har han ikke mulighet til å laste drivere i det hele tatt. Interne porter støttes nativt i BIOS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå