Zappza Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Hei! Vi har to PCer i huset, og begge har et ISDN kort i seg. Nå har jeg satt opp deling av ISDN tilkoblingen på min PC, men er det mulig å sette opp på den andre PCen også? eks: Jeg vil på internett og kobler opp ISDN tilkoblingen. Mens jeg er på vil pappa også sjekke e-posten sin, maskinen hans søker i gjennom nettverket og finner min internettilkobling og kobler seg gjennom den. Jeg vil altså ha samme muligheten hvis pappa er på internett før jeg er på. Vil ha det sånn siden det ikke er vits å ha to linjer i bruk samtidig, og fordi vi sperrer telefonen hvis vi gjør det Tusen takk for alle svar Bjarte Lenke til kommentar
netphreak Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Er ute på litt tynn is her, siden jeg aldri har hatt ISDN... Har begge PC'ene ISDN kort, og tilgjengelig vegguttak? Da er det vel bare å sette opp begge maskinene med brukernavn og passord til ISP, så får maskinen som blir koblet opp som nummer 2 bare koble seg på via den andre. Går det den ene veien går det jo den andre også! Alternativt finnes det kanskje et ISDN modem som man kan lagre brukernavn og passord i (slik som med ADSL og PPPoE). Da kan dere jo bare koble PC'ene deres sammen med et standard UTP nettverk og switch/hub. Jeg sa jo jeg ikke kan ISDN da Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 4. september 2006 Forfatter Del Skrevet 4. september 2006 Begge PCene har ISDN kort og vegguttak. I teorien burde gå ja, men jeg er litt usikker mtp. gateway og DNS servere Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Ja, det går, men det er litt slit fordi windows sin ics alltid skal sette opp dhcp-server og ha samme IP. Du får jo isdn-routere for ca. ingenting på qxl o.l. om dagen, hvorfor ikke slå til på noe sånt? Lenke til kommentar
melsom Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Du kan FÅ en Cisco 760 Series ISDN router dersom du betaler frakten selv Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 4. september 2006 Forfatter Del Skrevet 4. september 2006 Gidder ikke å kjøpe noe særlig, regner med at vi har ADSL i løpet av året. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Gidder ikke å kjøpe noe særlig, regner med at vi har ADSL i løpet av året. 6800661[/snapback] Du får den da Hehe...lær deg å lese 50kr i frakt.... Er bedre en å betale for mye. P.s Viss begge kobler seg opp og det er en isdn boks i huse vill det kun funke viss de er tilkoblet på de forsjelige uttakene. Men husk at telenor gir samme pris for to linjer oppkoblet som en... var i vertfall det her.. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 4. september 2006 Forfatter Del Skrevet 4. september 2006 Var ikke "melsom"s tilbud jeg tenkte på. Var mer det at jeg kunne kjøpe en router _____ P.s Viss begge kobler seg opp og det er en isdn boks i huse vill det kun funke viss de er tilkoblet på de forsjelige uttakene. Men husk at telenor gir samme pris for to linjer oppkoblet som en... var i vertfall det her.. Hæh? Sånn vi har det nå, med Tele2 så betaler du dobbel takst hvis du bruker begge linjene. Blir nok bare å kjøre på enkel linje. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 OK. For telenor har fri takst for linje to * Fri bruk av linje 2 på ISDN (gjelder ikke Online 150) * Lav minuttpris * Koble til Internett via vanlig telefon eller ISDN Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 4. september 2006 Forfatter Del Skrevet 4. september 2006 Damn, that's some funky shit! Skal få pappa til å skifte abbo jeg, noe sånt kan vi ikke ha ubrukt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå