AniWal Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Jeg er med på en russebuss som trenger ett komplett høyttaler anlegg+ forsterker etc. Og jeg lurte derfor på om noen hadde noen tips på steder man kan kjøpe forsterkere og elementer, helst fra utlandet da vi har lyst til å prøve å spare noen kroner på privat import. er også interresert i å vite om det er best å bygge elementer inn i bussen ala bilhøyttalere, eller å kjøpe ferdige høyttalere med kasse. Jeg lurer også på hvor mange høyttalere etc vi trenger for å få god lyd inne i bussen, dette trenger ikke å være lyd for de mer kresne da bussen for det meste vil spille forskjellige typer jalla tekno og pop remixer. Bussen er ca 12.5meter lang og 2 meter høy (innvendig). Mvh Aniwal Lenke til kommentar
Camron Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Litt info om hvor mye penger dere vil legge inn i det hadde vært fint. Lenke til kommentar
AniWal Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 mellom 10 og 20 tusen er det vi har budsjettert hittil, men vi kan gå over hvis dette blir alt for lite. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Er det bare inne da regner jeg med. Hva med å leie?? Da slipper dere stress med å stille inn/tune anlegget osv.... Du trenger bare 2 høyttalere egentlig. Det hadde vi og det var bra lyd, selv om vi plasserte de jævlig dårlig. Mange som brukte propper inne i bussen for å si det sånn... Lenke til kommentar
AniWal Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 vi tenkte å kjøpe av to grunner, den ene er at det er en hel haug med regler angående fastmontering av "løse" høyttalere. Og hvis vi bygger inn ett høyttaler anlegg kan vi få mer igjen for bussen når vi selger den. Og ja vi har kun tenkt til å ha lyd inne i bussen fordi det ikke er lov å spille musikk utenfor bussen uansett. Vi hadde også tenkt til å spre flere høyttalere langs midtgangen for å få lik lyd i hele bussen. tenkte også å ha 2 subwoofere en foran og en bak. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 (endret) Vi hadde bare 2 som sagt og det holdt i massevis! Outline var det vi hadde 18" basser tror jeg. her ser du hvordan den ene sto. den andre stod ved hodet hans Endret 4. september 2006 av GnoMiz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå