xerxess Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 intel er vel bedre på bærbare? digg om dv6*** kommer med intel Lenke til kommentar
tnor Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Etter hva jeg har lest meg frem til så er ikke dette grafikk kortet noe spesielt bra om du har tenkt å spille mye og det funker ihvertfall ikke bra på nye spill. Akkurat hva den klarer og ikke klarer har jeg ikke oversikt over, men grafikk kortet blir klassifisert i low-end delen av spekteret. Notebook Video Graphics Card Guide 2006 Jeg har ikke tenkt å spille på den jeg skal kjøpe (xbox 360 duger for den lille spillingen jeg gjør), så jeg tenker ikke så mye på det. Men jeg kommer til å installere Vista når den tid kommer, så jeg er mest spent på om den takler det. Jeg har lest at kortet er Vista kompatibel, men er usikker på om den klarer alle grafikk kravene for Vista. Minstekravet for Vista er vel 256MB om jeg ikke tar feil. Så når dette kortet bare har 128MB så går det vel dårlig... Det hadde vært fint om noen som har dv6000 eller dv2000 serien kunne kjørt Windows Vista Upgrade Advisor og lagt ut resultatet her . Mulig jeg tar feil, men jeg tror Turbo Cache betyr at den tar 128 MB av RAM'en som minne. Mulig den har litt dedikert minne på selve grafikk kortet (32 MB eller noe sånt). NVIDIA TurboCache Technology Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Kjøpte en HP DV 6005 og er veldig overasket over skjermkortet, og stusser over egenskaper som sier følgene-Geforce GO 7200- Busstype PCI Express 16X-"Kortminne 256MB"- samt egenskaper for Min Datamaskin tilsier 512MB systemminne som sitter i denne maskinen. Jeg kjørte 3D Mark 2003 og den fikk 2978 poeng noe som tilsier at dette skjermkortet klarer å kjøre mange spill i grei oppløsning... Den er merket som Vista Capable og går ut i fra at den kommer til å kjøre dette greit. Det er forøvrig en lekker maskin med et nydelig kontant tastatur (HP på sitt beste) og sååå billig Lenke til kommentar
tnor Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Jada-jada: Kunne du kjørt programmet Windows Vista Upgrade Advisor og lagt ut resultatet? Du finner programmet her: http://www.microsoft.com/windowsvista/getr...or/default.mspx Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Jada-jada: Kunne du kjørt programmet Windows Vista Upgrade Advisor og lagt ut resultatet? Du finner programmet her: http://www.microsoft.com/windowsvista/getr...or/default.mspx 6824377[/snapback] "Your Computer Can Run Windows Vista" ble resultatet. <ble anbefalt og doble rammen da det sitter bare 512MB i denne... Jeg kommer ikke til å kjøre Vista på denne uansett Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Jada-jada: Ikke fornøyd med Dell'n? Lenke til kommentar
tnor Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 "Your Computer Can Run Windows Vista" ble resultatet. Takk skal du ha Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Jada-jada: Ikke fornøyd med Dell'n? 6824488[/snapback] Jo selfølgelig og skal ha den fremover, men jeg ville ha en maskine nr 2 som er litt greiere og ta med seg rund i jobb Lenke til kommentar
Otlarsen Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Noen som vet hvordan man skur ned eller av den irriterende pipelyden som kommer når man trykker på mediaknappene på DV6060 ? Ser på http://review.zdnet.com/HP_Pavilion_dv6000...6-32036702.html (4. avsnitt) at det skal være mulig å slå det av. Og - Noen som har en link til håndboken for denne maskinen/DV6000 serien ? Det fulgte ikke noe med i esken. Ellers en knas maskin så langt. har bare vært i bruk i en dag. Lite viftestøy om man da ikke kjører CPU intensive saker som spill eller vg.no med alle sine flash :-) Lenke til kommentar
Svein Arild Søyland Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Gjeldende støy: Kjøpte denne maskinen til kona med IGB Ram og ellers alle specs som nevnt i tråd. Den kjører veldig roligt, og jeg er støyfreak så det holder, og det er første gang jeg kjøper maskin med AMD under lokket. Har og Intel sin Duo Core på Toshiba og Acer. Toshiba bråker jamnt, ikke Acer. Men denne HP er stille som ei mus! Den spinner opp ved høyt energibruk, men det spinnet er som en rolig sus, ikke noer knurpende hvining eller noe i den duren. Anbefales! Lenke til kommentar
TechTune Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Virker som en helt grei maskin i denne prisklassen. At skjermkortet sliter med nye spill skal vel ikke være sjokkerende, det kommer tross alt nye spill og skjermkort vær måned, 100fps på CS 1.6 å jeg er glad.. Den ble bestilt. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 (endret) er det noen som vet om hp dv6000 serien kommer med Intel prosessor i Norge?? Ser de har det i usa, irriterende!! 6820772[/snapback] *ser ut som bl.a. dv6184 lar seg skaffe allikevel* Endret 15. oktober 2006 av datating Lenke til kommentar
Umb Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Hei! Vurderer å kjøpe en dv6060, og lurer derfor på om det er noen som har noe å si om denne maskinen. Lurer på åssen det står til med viftestøy. Orker ikke mer vifestøy nå, etter å ha hatt en meget varm hårføner av en gloheit laptop i flere år. 6795847[/snapback] Jeg kjøpte Hp6060ea for to dager siden fra Computercity 8999kr. Det jeg synes er veldig merkelig ved den at viften støyer så jævlig. Forstår ikke hva det kan være, om det er på grunn av AMD prosessoren eller noe annet. Jeg bruker kun internett eller word på denne børbaren. Jeg tok tid idag morgens, viften støyer hvert 3 tredje minutt for 32 sekunder, kontinuerlig! Både med strømforsyvning om uten. Det er så irriterende. Vet noen av dere hva dette kan være, om det er noe jeg bare inbiller meg i eller det er sånn det pleier å være! Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 (endret) er det noen som vet om hp dv6000 serien kommer med Intel prosessor i Norge?? Ser de har det i usa, irriterende!! 6820772[/snapback] Hvertfall ikke ennå, og tviler egentlig på dette. Mangel på cpu'er av både AMD og Intel rundt om nå pga. stor etterspørsel etter CoreDuo/X2 så blir nok evt. neste serie fra HP som kommer til å nyte godt at en Intel, kanskje... Vi har hvertfall ingen informasjon om Intel-cpu'er på kommende HP-modeller. 7073141[/snapback] Kan bestilles med Core 2 duo på MPX og flere andre butikker nå. Det gjelder også 17" modellene. http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=72079 Endret 15. oktober 2006 av josteinsen Lenke til kommentar
TEE Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Vær obs på at det er ubekreftet lagerdato. Lenke til kommentar
xerxess Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 hmm...kjøpt meg en asus a6jc nå, vurderer å angre og heller kjøpe hp'en med core 2, men er litt i tvil om varme og støynivået. Er veldig fornøyd med asusen på akkurat det...er veldig stille denne... Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Vær obs på at det er ubekreftet lagerdato. 7074786[/snapback] Ikke rart... HP har et STOOORT leveringsproblem for øyeblikket. Vet ikke hvor lenge maskinene deres har stått i Nederland nå jeg... og de vet ikke når de får sendt unna varene. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 (endret) Hei! Vurderer å kjøpe en dv6060, og lurer derfor på om det er noen som har noe å si om denne maskinen. Lurer på åssen det står til med viftestøy. Orker ikke mer vifestøy nå, etter å ha hatt en meget varm hårføner av en gloheit laptop i flere år. 6795847[/snapback] Jeg kjøpte Hp6060ea for to dager siden fra Computercity 8999kr. Det jeg synes er veldig merkelig ved den at viften støyer så jævlig. Forstår ikke hva det kan være, om det er på grunn av AMD prosessoren eller noe annet. Jeg bruker kun internett eller word på denne børbaren. Jeg tok tid idag morgens, viften støyer hvert 3 tredje minutt for 32 sekunder, kontinuerlig! Både med strømforsyvning om uten. Det er så irriterende. Vet noen av dere hva dette kan være, om det er noe jeg bare inbiller meg i eller det er sånn det pleier å være! [right][snapback]7073439[/snapback][/right] Dette er helt normal viftestøy på denne dessverre og ikke noe feil.... At noen over her klarer å kalle dette kakleverket for "stille som en mus" er for meg helt utrolig, men det kommer vel an på erfaring antar jeg 6000 serien er langt fra stille "de med AMD prosessorer" og jeg begynte å irritere meg ganske rask over støyen på dette produktet... Støyet 5 ganger mer en min Dell 9400 med Core Duo 2,0 Ghz, men heldigvis må jeg si at skjermen røyk etter 13 dager og jeg fikk pengene mine tilbake. Kjøpte meg en Acer 5610WLMI med Core Solo 1,86 Ghz og der kan man snakke om "stille maskin der... hører ikke en dritt for å si det rett ut, jeg må legge øret 2 cm unna maskinen, da hører jeg et svakt sus "DET ER EN STILLE MASKIN" Endret 16. oktober 2006 av Jada-jada Lenke til kommentar
xerxess Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 hve med disse med intel prosessorer da? hvordan er det med støy på disse? eller er det rett og slett viftesystemet i hp'en som er dårlig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå