shaggness Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Hei! Vurderer å kjøpe en dv6060, og lurer derfor på om det er noen som har noe å si om denne maskinen. Lurer på åssen det står til med viftestøy. Orker ikke mer vifestøy nå, etter å ha hatt en meget varm hårføner av en gloheit laptop i flere år. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Er redd du må regne med viftestøy på denne maskinen. Lenke til kommentar
xerxess Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 har du den kanskje? Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 har du den kanskje? 6797653[/snapback] Nei jeg har ikke det men som kjent så støyer gjerne disse prosessorene mer en Intel sine. Uansett så viser dagens test fra Dinside at den scorer bra på støy, så da har vel trådstarter fått det svaret han var ut etter. http://www.dinside.no/php/art.php?id=317015 Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Ingen prosessorer støyer mer enn andre. Noen har mer effekttap enn andre i form av varme, som igjen stiller høyere krav til kjøling/mer viftestøy. Turion TL-5x har vel en TDP på 35W, mens nærmeste konkurrent Intel Core Duo har en TDP på 31W. AMD´s virkelige varmetap er som regel lavere enn tilsvarende Intel TDP, da AMD oppgir en absolutt max-grense for varmetap ved TDP, mens Intel oppgir en reell verdi. PS! Ta tallene her med en klype salt, tok dem bare fra hukommelsen, som av og til kan være litt rotete. Lenke til kommentar
xerxess Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Det står geforce go 7400 på testen, men på HP's hjemmeside står det geforce go 7200. Hvilket skjermkort har maskinen egentlig?? Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Det står geforce go 7400 på testen, men på HP's hjemmeside står det geforce go 7200. Hvilket skjermkort har maskinen egentlig?? 6800073[/snapback] NVIDIA® GeForce™ Go 7200med 128 MB TurboCache Lenke til kommentar
kindings Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Ingen prosessorer støyer mer enn andre. Noen har mer effekttap enn andre i form av varme, som igjen stiller høyere krav til kjøling/mer viftestøy. Turion TL-5x har vel en TDP på 35W, mens nærmeste konkurrent Intel Core Duo har en TDP på 31W. AMD´s virkelige varmetap er som regel lavere enn tilsvarende Intel TDP, da AMD oppgir en absolutt max-grense for varmetap ved TDP, mens Intel oppgir en reell verdi. Uansett, så er det vifteløsning her som ofte er utslagsgivende. 5W+/- utgjør neppe det helt store mht støy, utover det skal jo også skjermkort og diverse andre komponenter også ha tilstrekkelig kjøling. Lenke til kommentar
shaggness Skrevet 4. september 2006 Forfatter Del Skrevet 4. september 2006 Takker for alle svar. Dinside sin anmeldelse kom jo som bestilt. Men nå er det batteritiden jeg stusser på. Det oppgis 106 min i testen til dinside. synes det hørtes lite ut. Er dette med "alt på fullt" og ingen strømsparing? hmmm... Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Kan virke slik ja, selv har jeg en DV2004, og batteritiden min er på 3t og 20min ca... Og den er mer eller mindre helt lik.. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Takker for alle svar. Dinside sin anmeldelse kom jo som bestilt. Men nå er det batteritiden jeg stusser på. Det oppgis 106 min i testen til dinside. synes det hørtes lite ut. Er dette med "alt på fullt" og ingen strømsparing?hmmm... 6800949[/snapback] Dette skyldes nok standard 6-cellers kjipe batterier HP leverer til sine Pavilion-modeller. Man får kjøpt 8- og 12-cellers batterier ved siden av. Lenke til kommentar
xerxess Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 hvor mye koster et hp batteri da? Lenke til kommentar
TEE Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Dette skyldes nok standard 6-cellers kjipe batterier HP leverer til sine Pavilion-modeller. Man får kjøpt 8- og 12-cellers batterier ved siden av. 6804426[/snapback] Levetiden på det kjipe batteriet er ca. 3 1/2 time dersom en faktisk benytter seg av batterisparing. Du kan ikke regne med lang batteritid dersom du kjører alt på fullt hele tiden. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 hvor mye koster et hp batteri da? 6804458[/snapback] Skal du ha 9-cellers så kanskje 1.300 kr. eller mer. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Dette skyldes nok standard 6-cellers kjipe batterier HP leverer til sine Pavilion-modeller. Man får kjøpt 8- og 12-cellers batterier ved siden av. 6804426[/snapback] Dette er vel en klassiker på Turion baserte system, dvs man lager billige bærbare med kort batterilevetid(pga dårlig batteri) og de fleste sitter igjen med inntrykket av at Centrino gir Intel baserte systemer flere timer ekstra. Selv om centrino nok typisk vil gi Intel systemer med samme batteri noe lengre levetid, så er det lett å bli sittende igjen med ett litt feil inntrykk her. Uansett hjelper ikke dette kunder som vil kjøpe Turion baserte system, da det i praksis betyr at de må investere i ett ekstra(evnt oppgradere) batteri(dersom batterilevetid betyr noe) og derfor antageligvis ikke vil spare penger på å velge Turion fremfor Core Duo(nå Core 2 duo). Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 kindings, disse batteriene er ikke forbeholdt Turion fra HP Pavilion. Jeg har til gode å se noe bedre enn 6-cellers fra HP Pavilion i det hele tatt, og de har jo også hatt en god del Pentium M/Centrino-modeller. Ellers er det nok rett som du sier. Turion er jo billigere prosessorere enn tilsvarende fra Intel, og for å få en tydelig billigerer laptop enn tilsvarende Intel blir det nok spart på andre ting også, som f.eks batteri. Lenke til kommentar
jokki Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Jeg sitter å skriver inn dette inlegget på en HP dv6060 å er kjempe fornøyd. Putta inn en 1024 brikke inn i den så jeg har 1280 mb ram. Kjempe fin ytelse om man ikke skal spille top-notch spill på den(er 7200 go som er standard skjermkort som følger med. Pappa fikk tilbud om jobbtilbud og der kunne du få den med hakket vassere CPU og skjermkort, men da skulle leasingselvskapet ha så mye at vi droppa det tilbudet og stakk til datakjeden og kjøpte en der) Eneste minuset jeg kommer på er det elendige batteriet. Klarer meg omlag 2 klokketimer på skolen hvis jeg skrur ned kontrastnivået veldig ned. Forresten Core Duo vil ikke dø helt ut med det første tror jeg. De vil bli solgt temmelig om hverandre en stund til med litt varierte priser. Lenke til kommentar
tnor Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Er det noen som har kjørt Windows Vista Upgrade Advisor på denne modellen eller på dv2017 modellen? Jeg lurer på om noen av dem takler Aero grensesnittet for Vista Home Premimum eller Vista Ultimate. Og er det mulig å spesialsy spesifikasjonene på dv6000 eller dv2000 serien i Norge? Eller er det bare ferdige modeller til salgs? Lenke til kommentar
xerxess Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 er det noen som vet om hp dv6000 serien kommer med Intel prosessor i Norge?? Ser de har det i usa, irriterende!! Lenke til kommentar
GZ~ Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 (endret) Specsa på dv2017ea og dv6060ea er temmelig like. 2017 har 14" skjerm og core duo. Er det noen andre forskjeller jeg overser? Hvordan er batterikapasiteten med denne prosessoren i forhold? Det har vært nevnt her tidligere at 6060 har temmelig dårlig kapasitet I tillegg lurer jeg på hvordan skjermkortet er. Duger det til noe? Hva er egentlig TurboCache? Er det riktig at den har eget skjermminne, eller er det delt minne? Endret 7. september 2006 av GZ~ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå