oya Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Når jeg i cmd skal printe en String-variabel som inneholder æøå blir det bare rare tegn. Har norsk win xp. Noen som vet hvordan jeg kan fikse dette? har java 1.5 v8 installert. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Litt herk å få gjort så alt for mye med det på grunn av charset systemet i CMD hvis jeg ikke tar helt feil, derfor har man en "gyllen regel" om at man skal holde seg til engelske tegn så langt det lar seg gjøre Lenke til kommentar
PerB Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Sett opp cmd-vinduet med charset 865. Hvis du "printer" til skriver må denne også forstå norsk tegnsett (865). Lenke til kommentar
oya Skrevet 7. september 2006 Forfatter Del Skrevet 7. september 2006 Sett opp cmd-vinduet med charset 865. Hvis du "printer" til skriver må denne også forstå norsk tegnsett (865). 6812286[/snapback] Hvordan gjør jeg det da ? Lenke til kommentar
Frank2004 Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Vanskelig å få windows-konsollen til å oppføre seg, ja. Hvis du ikke er avhengig av å få kjørt programmet i tekst-modus tror jeg beste løsning blir å lage en simpel swing-app. Kommer veldig langt med text area pluss et text field for input. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå