Mixy Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 (endret) Heisann allesammen Joda, jeg har lest den andre tråden med 9 sider svar, om 19-20" skjermer. Men jeg er inntresert i erfaringer og kunnskap om de skjermene jeg allerede har sett på. Har omsider funnet meg en del alternativer. Er åpne for andre alternativer enn de jeg har funnet, men jeg skal ha meg en 20" WS skjerm, som passer min lommebok, og som har 1680:1050 oppløsning. Jeg er også litt optatt av designet på skjermen LG L204WT Fordeler: - 5ms (svart-hvitt-svart?) - 800:1 kontrast. (Veit ikke hvor stor fordel dette egentlig er. Dette er LG sine egne tall, og da kan man fort jukse litt. Ville være inntresant å vite den egentlig kontrasten. Har lest at når LG målte denne kontrasten, ble det gjort på en måte som gir mye bedre kontrast enn vanlig.) - Pris - TCO03 (vet ikke hva dette egentlig er, men har skjønt at det er det nyeste man får ) Ulemper: - Ikke justerbar høyde - Powerknapp på baksiden (vet ikke hvor plaget jeg kommer til å bli av dette. Men har lest at det kan irritere sarte sjeler ) - Mangler kabler. Samsung SyncMaster 205BW Fordeler: - 6ms - Pris - TCO03 - Høyde justerbar - Tynn ramme Ulemper: - Hørt at bildekvaliteten ikke var helt topp. Philips 200WB7ES Fordeler: - 8ms - TCO03 - Veldig justerbar, fysisk. Ulemper: - Tykk ramme ViewSonic VX2025WM Fordeler: - 800:1 kontrast - God bildekvalitet. - Skjulte høytalere Ulemper: - TCO99 - 16ms (har ikke hørt om noen som har hatt problemer med etterslep ennå.) - Stiv, lite justeringsmuligheter. - Pris - Synlig backlight på mørke skjermer Siste skjerm som jeg legger med er dyrere enn de andre, dette er derimot storebroren til en skjerm jeg er veldig vant med. Og som jeg syns har veldig bra bildekvalitet. Skjermen jeg har sett i action er forøvrig en 19" non wide i samme "Gaming" serie fra acer. Acer AL2051 Fordeler: - 8ms - 800:1 kontrast - Innebygde høytalere Ulemper: - Nesten like stiv som viesonicen, denne kan bare trekkes litt lenger bakover. - Pris. Har ikke funnet noen reviews om denne skjermen ennå, så kan egentlig ganske lite om den. Men er den like bra som lillebroren, er den kanskje verdt å spare litt lenger for. okey... jeg slenger med en skjerm helt til slutt, som jeg har lest en del positivt om. Denne er også i utganspunktet utenfor min prisklasse. Men jeg er villig til å spare lenger, hvis jeg blir overbevist om at forskjeller er vel verdt det. NEC LCD20WGX2 Fordeler: - 470cd/m^2 (m i annen ) - 700:1 kontrast - TCO03 - Gode farger, bilder. Ulemper: - Veldig blankt panel. Merk: dette er en smakssak, du kan føle at dette gir deg mer levende bilder, eller mer. Men kan bli ett problem for se som skal bruke skjermen der det er mye baklys som går inn på skjermen. Jeg er ute etter alt av info om disse skjermene, slik at jeg kan vurdere hvem av dem som er uaktualle. Og luke de ut en etter en Erfaringer er det best man kan få. Mitt bruk blir veldig variert. En del spill, litt bilderedigering filmvisning etc. Takker for svar Endret 6. september 2006 av Mixy Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Jeg satt med ca de samme skjermene da jeg skulle bestille. Jeg endte på Samsung 205BW på grunn av at det var den eneste skjermen jeg fant "in stock" her i Nederland. (Bestilte forrige søndag) Nettbutikken jeg bestilte hos kødda det til, så jeg endte med å avbestille. Istedet skal jeg hente min LG L204WT på en lokal sjappe imorra eller på tirsdag. LG L204WT var den skjermen jeg hadde mest lyst på etter å ha googlet alt for mye og alt for grundig! Jeg så noen få users reviews av den skjermen og det var veldig lovende! Internett er bugga nå så jeg orker link til deg Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Jeg er veldig fornøyd med min Samsung 205BW...til den prisen har jeg ingenting å utsette på den! Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 Jeg er veldig fornøyd med min Samsung 205BW...til den prisen har jeg ingenting å utsette på den! 6796264[/snapback] Neida, den ser jo veldig bra ut. Har en kompis som har den, skal få testa den litt Men hva mener du med til den prisen? Jeg vil helst vite positive og negative sider, uansett pris lissom. Det du kan overse fordi du egentlig ikke bryr deg om det, kan være vesentlig eller plagsomt for meg og andre Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Har ingenting å utsette på den egentlig...dyrere skjermer har gjerne bedre bildekvalitet, men den har på ingen måte plaget meg... ..jeg kunne kanskje tenkt meg at man kunne snudd den opp på høykant for å utnytte pivot-funksjonaliteten... Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 (endret) Så forresten at jeg kunne skaffe en acer 2216W til 3200 inkl frakt. Dette er jo en knall pris for en 22" wide LCD skjerm. Den har 5ms real responstid, og 700:1 i kontrast. Den ligger i value serien til acer, noe jeg stiller meg tvilsom til allerede Problemet er at jeg ikke vet hva value serien dems innebærer, eller hva som er så mye bedre med gaming serien (der 20" koster over 1000 mer, OG er 2" mindre Den har forresten også 3ms høyere responstid. Og det er gray to gray, mens 2216 har 5ms real :S). Noen som vet hvordan prisen blir så lav? BTW, lurer også på hva HDCP er. Lest at det lønner seg hvis man vil være rustet for fremtia. Hvordan vet jeg om en skjerm har det? Endret 3. september 2006 av Mixy Lenke til kommentar
oOF Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Og hvilken butikk er det snakk om? Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 Og hvilken butikk er det snakk om? 6798490[/snapback] Der jeg kan finne denns skjermen til 3200? Hattelco, bedrift innkjøp. http://theacerblog.is-there.net/acer-al2216w/ Bør vel kanskje vente på HDCP versjonen. Selv om jeg egentlig ikke trenger det. Jeg får se det ann, skal jeg se film på PC'n så kan jeg likesågodt spille den av på TV'n, som er bortimot dobbelt så stor, og HD klar, så skulle ikke være noe problem ^^ Lenke til kommentar
oOF Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 mmm, nei den har visst ikke DVI, kun vga-utgang. Det er et must for meg. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Tror ingen i billig-seriene til Acer og Viewsonic har HDCP.. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 4. september 2006 Forfatter Del Skrevet 4. september 2006 Tror ingen i billig-seriene til Acer og Viewsonic har HDCP.. 6799002[/snapback] "Acer stated clearly that it would be replaced a few months down the road with a HDCP-enabled version." Det er tydelighvis underveis, eller i alle fall planlagt. Lenke til kommentar
noddyen Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 (endret) Bare litt flisespikkeri Om OP skal være en generell vurdering for alle så kan vel ikke en personlig kommentar om designet være gjeldende? Jeg har tilnæremet lik ingen erfaring med LCDskjermer, men noe jeg synes er utrolig bra på NEC skjermen er at den har 4 USBtilkoplinger, to på siden og to bak skjermen (der man plugger inn DVI og strøm). Dette eliminerer behovet for en USBhub på pulten. En ulempe må være prisen. Den koster 4,7k+ hvis man ikke vil ha en defekt demovare fra Netshop. Forøvrig så har den blank skjermflate, noe jeg er veldig glad for, men som andre misliker. Endret 5. september 2006 av noddyen Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 5. september 2006 Forfatter Del Skrevet 5. september 2006 Bare litt flisespikkeri Om OP skal være en generell vurdering for alle så kan vel ikke en personlig kommentar om designet være gjeldende? Jeg har tilnæremet lik ingen erfaring med LCDskjermer, men noe jeg synes er utrolig bra på NEC skjermen er at den har 4 USBtilkoplinger, to på siden og to bak skjermen (der man plugger inn DVI og strøm). Dette eliminerer behovet for en USBhub på pulten. En ulempe må være prisen. Den koster 4,7k+ hvis man ikke vil ha en defekt demovare fra Netshop. Forøvrig så har den blank skjermflate, noe jeg er veldig glad for, men som andre misliker. 6806573[/snapback] Acer har jo også ganske blank skjermflate på sin gaming line. Men hva syns du dette er godt for? Jeg syns det bare blir plagsomt. Ikke det at jeg skulle ha noen reflaksjoner i det rommet jeg sitter å bruker PC'n min i. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Om det er samme type belegg som på min Acer bærbar pc, blir det for plagsomt for meg. Har solgt den videre til en annen. Ingen Acer-skjerm på meg mao. Lenke til kommentar
noddyen Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Som jeg nevnte i min post så er dette en "smak og behag" sak. Jeg syns bildet blir mye mer livlig av en blank overflate. Jeg mener også at fargene viser seg bedre og kontrastene/kantene blir klarere. Riktignok har jeg ikke mye lys i rommet som kan sjenere. Laptoper er en annen ting, da disse ofte blir brukt i rom med mye lys (klasserom, auditorier, kontorer mm.) og da kan den blanke overflaten lett bli til sjenanse. Igjen: det var derfor jeg sa at den blanke overflaten hverken er en positiv eller negativ ting fordi det er en 100% smakssak. Men jeg er veldig glad for at jeg valgte en skjerm med blank overflate. Dette er forresten en veldig bra tråd, og den første posten er veldig informativ for de som er på jakt etter skjerm! Men jeg mener fortsatt at den personlige vurderingen av designet ikke er en generell opplysning, og heller burde bli lagt som en tillegskommentar og ikke en konkret ulempe. Jeg er veldig fornøyd med designet. Prisen er en annen sak, 4800,- er mye for en "vanlig" gamer/bruker. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Man kan vel trygt si at blank-belegget er en smakssak ja. Bestilte en Dell 2007wfp igår, da ingen av mine kandidater ser ut til å være på lager noen steder/har ikke HDCP. Kan like gjerne kjøpe det nå som jeg skal ha en skjerm. Skjermen er estimert levert til meg den 15/9, så vi får se; er det døde piksler på skjermen blir den returnert. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 6. september 2006 Forfatter Del Skrevet 6. september 2006 Dette er forresten en veldig bra tråd, og den første posten er veldig informativ for de som er på jakt etter skjerm! Men jeg mener fortsatt at den personlige vurderingen av designet ikke er en generell opplysning, og heller burde bli lagt som en tillegskommentar og ikke en konkret ulempe. 6812914[/snapback] Takk for det. Da jeg lagde denne tråden tenkte jeg kun på det jeg ser på som fordeler og ulemper. Ikke på at denne tråden kunne brukes til senere egentlig. Jeg sletter designet fra ulemper/fordeler ved skjermene i første post nå. Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Min liste over mulige kandidater til ny skjerm var ganske lik den beskrevet i første post. Til slutt stod det mellom 204WT og 205BW, men siden ingen av de var på lager noe sted endte jeg opp med å bestille 2007WFP hovedsakelig fordi det nå er 25% tilbud på skjermen. Akkurat nå befinner skjermen min seg i Oslo så vi får se når den når sin endelige destinasjon helt her oppe i Trøndelag. Lenke til kommentar
Gainwardrobe Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 (endret) Vil absolutt anbefale Nec 20wgx2 gaming skjermen! Har den selv, og den er helt rå... Den blanke overflaten tok litt tid å venne seg til ettersom jeg har brukt en lcd skjerm med matt overflate i 2,5 år nå, men nå som jeg er vant til det vil jeg aldri gå tilbake til matt overflate. Bildet er det beste jeg noensinne har sett, og det er absolutt ikke noe etterslep i spill. Endret 7. september 2006 av Gainwardrobe Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 7. september 2006 Forfatter Del Skrevet 7. september 2006 Jeg har desverre funnet ut at Nec sin skjerm ligger noe utenfor det min lommebok kan nå. De jeg har mest lyst på nå, er selvfølgelig de dyreste Acer, og Viewsonic. Noen varme ord om de andre, som kan få meg til å ombestemme meg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå