Gå til innhold

skjermkort til CRT Tv

Mazeking

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe skjermkort til en CRT Tv. Kortet skal brukes til å spille av film og se på bilder. Ikke 3D og spillng. Hva slags kort bør jeg satse på?

Skal det være S-video ut på kortet? I dag bruker jeg en gammel xbox som kjører XBMC med RGB scart.

Kan jeg koble evt. svideosignal over til RGB -scart?Forskjell i kvalitet de forskjellige TV'utgangene på forskjellige skjermkort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må bare advare deg på forhånd, det er langt fra garantert at du vil få like bra bilde som med xboxen da s-video er litt dårligere enn RGB over scart.

XBMC gjør en veldig bra jobb med film og bilder når det er stilt inn skikkelig.

S-video MÅ nesten skjermkortet ha for dette (coax er dårligste løsning).

Mange TVer støtter s-video over scart men dette er nesten noe du må sjekke manualen (til TVen) eller prøve for å finne ut.

Lenke til kommentar
Må bare advare deg på forhånd, det er langt fra garantert at du vil få like bra bilde som med xboxen da s-video er litt dårligere enn RGB over scart.

XBMC gjør en veldig bra jobb med film og bilder når det er stilt inn skikkelig.

S-video MÅ nesten skjermkortet ha for dette (coax er dårligste løsning).

Mange TVer støtter s-video over scart men dette er nesten noe du må sjekke manualen (til TVen) eller prøve for å finne ut.

6795692[/snapback]

Så konkslusjonen er at man bør kjøre fra S-video på skjermkort til s-video på TV? Det som er litt kjipt er at TV'en min har svideo i front og alle scartene bak. Derfor håpet jeg på å kunne kjøre det inn via RGB scart.

Finnes det Skjermkort med noe annet enn s-video og composite video slik at man kan kjøre RGBscart med godt resultat?

Hvis ikke får jeg nesten vente til enten xbox 360 eller ps3 tilbyr SKIKKELIG mediacenter support. Tviler på at det blir noen oppgradering av TV med det første.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...