Akilevs Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Når jeg starter windows xp får jeg melding om at skjermkortet (XFX 7900GT) ikke får nok strøm og at ytelsen er blitt skrudd ned for å ikke skade systemet. Jeg får beskjed om enten å koble til en ekstra strømledning fra skjermkortet (noe som ikke finnes) eller sjekke om PSUen leverer nok strøm Jeg har 400 watt strømforsyning. Hovedkort: MSI K9N SLI Platinum Prosossor AMD Athlon 64 X2 4200+ 2 Gig RAM. Ellers ingentig som trekker nevneverdig med strøm. Hva er galt? Trenger jeg en større strømforsyning? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Hva er galt? Trenger jeg en større strømforsyning? Garantert ... Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Jeg sjekket bilde av alle 7900GT versjonene på hjemmesiden til XFX nå, alle skal ha ekstra strøm (pci-express 6-pin). Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Du fikk med en overgang fra 2x4 pin molex til 6-pin pci-express som skal kobles til i bakkant av skjermkortet. Bilde av overgang Lenke til kommentar
Akilevs Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 Jeg sjekket bilde av alle 7900GT versjonene på hjemmesiden til XFX nå, alle skal ha ekstra strøm (pci-express 6-pin). 6795660[/snapback] Vel, jeg har ingen spesielle kunnskaper innen dette, men kortet står i en pci-express x16-kontakt. Er ikke dette nok? Lenke til kommentar
Akilevs Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 Du fikk med en overgang fra 2x4 pin molex til 6-pin pci-express som skal kobles til i bakkant av skjermkortet. Bilde av overgang 6795712[/snapback] Jeg forstår. Mulig jeg har oversett noe ja.. *kremt* Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Vel, jeg har ingen spesielle kunnskaper innen dette, men kortet står i en pci-express x16-kontakt. Er ikke dette nok? 6795724[/snapback] Regner med du mener at den er nedi sporet på HK. Nei, kortet har plass til en 6-pin strømplugg i bakkant om du ser etter, uten den koblet til vil du få problemet du har nå. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Jeg sjekket bilde av alle 7900GT versjonene på hjemmesiden til XFX nå, alle skal ha ekstra strøm (pci-express 6-pin). 6795660[/snapback] Vel, jeg har ingen spesielle kunnskaper innen dette, men kortet står i en pci-express x16-kontakt. Er ikke dette nok? 6795724[/snapback] Nei, se etter overgangen jeg lenket til. Skjerkortet trenger mer enn hva Pci-E kan levere. Lenke til kommentar
Akilevs Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 "Mystery" solved. Takk til heisann80 som fant løsningen på problemet. Første gangen jeg har satt inn et sånt kort. Jeg får skylde på det. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 "Mystery" solved. Takk til heisann80 som fant løsningen på problemet. Første gangen jeg har satt inn et sånt kort. Jeg får skylde på det. 6796197[/snapback] DU erbare en av de 9858234 andre brukerene som har gjort samme feilen. Ikke ta det alt for hard, men neste gang bør du faktisk lese instruksjonsheftet som føølger med og ikke annta at du kan alt fra før av mmm'kay? =) -Stigma Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Det er med bruksanvisning til slike kort også.. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 "Mystery" solved. Takk til heisann80 som fant løsningen på problemet. Første gangen jeg har satt inn et sånt kort. Jeg får skylde på det. 6796197[/snapback] Ingen takk til meg som fant det ut 8 minutter før :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå