tjomi Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Hallais. Som jeg skrev i emnet, leter etter et Access point med Ethernet innganger. Grunnen er at jeg bor på hybel (privat) med internett igjennom kabel, og siden jeg har ettpar trådløse enheter utenom den stasjonære dataen, så vil jeg koble opp et lite trådløst nettverk. Jeg prøvde først med en trådløs Ruter som jeg satte til DHCP, og at den ikke skulle gi ut IP (slik at den skulle oppføre seg som en switch) men det førte til at vi bare mistet internett hvert 2 minutt. (vi kom oss på igjen etter at vi trykket Repair på nettverks tilkoblinge, for 2 minutter ihvertfall...) Uansett, det eneste jeg trenger for mitt formål er en Switch med trådløs tilkobling, og hvis jeg ikke tar feil så er det det Access Points er. Men jeg finner ingen med mer en en Ethernet inngang. Og jeg kunne trengt en med 2-4 innganger. Er det noen som vet hvor jeg finner dette? Takk på forhånd Lenke til kommentar
Data-Geir Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 (endret) Hallais.Som jeg skrev i emnet, leter etter et Access point med Ethernet innganger. Grunnen er at jeg bor på hybel (privat) med internett igjennom kabel, og siden jeg har ettpar trådløse enheter utenom den stasjonære dataen, så vil jeg koble opp et lite trådløst nettverk. Jeg prøvde først med en trådløs Ruter som jeg satte til DHCP, og at den ikke skulle gi ut IP (slik at den skulle oppføre seg som en switch) men det førte til at vi bare mistet internett hvert 2 minutt. (vi kom oss på igjen etter at vi trykket Repair på nettverks tilkoblinge, for 2 minutter ihvertfall...) Uansett, det eneste jeg trenger for mitt formål er en Switch med trådløs tilkobling, og hvis jeg ikke tar feil så er det det Access Points er. Men jeg finner ingen med mer en en Ethernet inngang. Og jeg kunne trengt en med 2-4 innganger. Er det noen som vet hvor jeg finner dette? Takk på forhånd 6795608[/snapback] Setter du ruteren som DHCP er det den som deler ut IP. Er det andre DHCP-er i systemet ditt? Bruker du faste IP-er slår du av DHCP. Aksesspunkt er kun aksesspunkt, og har en LAN-inngang for konfigurasjon. Du har jo en trådløs ruter, som er brannmur, ruter, aksesspunkt og switch. Slå av ruteren (sett den som bridge), så har du vel det du trenger? Endret 3. september 2006 av konungr Lenke til kommentar
Konge Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Hvorfor ikke bare ta den trådløse routeren og koble inn ethernetkabelen inn i en av routerens LANkontakter . Da blir routeren ett aksesspunkt og du får ikke problemer med DHCP. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Tar du et Accesspoint og kobler det til en switch har du i praksis det du er på jakt etter. Men det er da to enheter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå