Didrik_AK Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Hei... har lenge tenkt på å kjøpe vannkjøling men er litt n00b på vann Har ikke lyst på ferdige sett, vil ha det litt heftig når jeg først skal ha... jeg har Thermaltake armor v8000 kabinett som dette skal inn i håper ikke jeg må skjære ut bunn eller topp på dette men har såpass mange disker at det ikke er noe plass forran i kabinettet... burde jeg ha radiatorn i topp eller bunn? det er kaldest luft i bunn men kabinettet står på vegg til vegg teppe hvor det er varmekabler under... burde jeg laget noen føtter for å få det 3-5 cm til opp fra gulvet da? Tror jeg bare kommer til å kjøle cpu med vann, men vill ha det sikkelig kaldt hvis jeg først skal ha vann... Har P5WDG2-WS hovedkort med Pentium D prosessor på, kommer en E6600 eller E6700 om 1-2uker Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Vann kjøling koster mer enn det smaker. Eg har en liggende i skapet, kommer nok ikkje til å verte montert på lenge... Kjøp heller en konge prosessor kjøler. Lenke til kommentar
Didrik_AK Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 Har også lurt på å kjøpe meg en Northcula NH-12 men er ikke sikker på om jeg kan oppnå bedre resultater med vann... Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 det er ikkje store differansen på en Hi-end luft kjøler og vann. men prismessig er det masse gøy hardware i differanse Lenke til kommentar
Didrik_AK Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 Hmm... tror nok det kan stemme når jeg tenker meg om men det blir jo litt kaldere og mer lydløst med vann da... har en PAPST vifte på 16db som jeg kunne tenkt meg å bruke i en Noctua NH-U12, men så er tvilen der, vann er fristede Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Skal du ha vann som er bedre enn en high-end luft kjøler så vert det kjapt 2000kr..... og det er ikkje noke stillere, bare bitte litt kaldere Med dagens prosessorer Core 2 Duo og X2 så greir en seg fint med gode luft kjølere, men skal du grise klokke så kan du vurdere vann Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Oppsett frå www.microplex.no Lenke til kommentar
RallyP Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Dropp tanken eller skift den ut med en billigere for å spare penger. Kjøp en cuplex blokk fra AC(bedre med "svake" pumper som eheim 1046). Da er du nede på 1500,- Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Dropp AC radiatoren og kjøp en cooltek heller. Lenke til kommentar
Didrik_AK Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 Takker for tips men må si at jeg digget det første oppsettet av meanbean Kommer ikke til å være gjerriknark å spare skal jeg ha vann så vil jeg ha noe som gjør det kald og ikke bare sånn mopped kjøling (Asker slang for fattig ) Har sett man kan få oppsett til 10000 men hva skal jeg med det når jeg ikke skal superoverklokke satser på at 2000-2500 hadde passet meg midt i blinken : Lenke til kommentar
SpxinXeh Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Når du først skal ha deg vannkjøling burde du gå får en skikkelig badass raddis, http://www.microplex.no/product.aspx?pid=B...3&mcat=14s265... med denne kan du nok oppnå ganske så tilfredstillende temperaturer, jeg har hakke under denne og ligger på 25-27 grader idle, men da har jeg også http://www.microplex.no/product.aspx?pid=A...AM2&mcat=14s394, pluss http://www.microplex.no/product.aspx?pid=M...5&mcat=14s267.., men pass på at du har riktig kontakt + + Lenke til kommentar
Didrik_AK Skrevet 4. september 2006 Forfatter Del Skrevet 4. september 2006 Når du først skal ha deg vannkjøling burde du gå får en skikkelig badass raddis, http://www.microplex.no/product.aspx?pid=B...3&mcat=14s265... med denne kan du nok oppnå ganske så tilfredstillende temperaturer, jeg har hakke under denne og ligger på 25-27 grader idle, men da har jeg også http://www.microplex.no/product.aspx?pid=A...AM2&mcat=14s394, pluss http://www.microplex.no/product.aspx?pid=M...5&mcat=14s267.., men pass på at du har riktig kontakt + + 6798576[/snapback] Hmm... tror ikke jeg har plass i kabinettet til den radiatorn, men den så sweet ut tror jeg starter å forstå at jeg må lage hull i bunn for å få det til Så ut som en bra kjøleribbe Pompa er vell den samme krolf har satt inn i "The Core" ? hva mener du med riktig kontakt? så det stod at den bruker VDC... aner ikke hva VDC er, men DC = Direct current... AC = Alternating current (Har fulgt med i timene på skolen ) kobles pompa på psu eller stikkontakt utenfor kabinettet ? Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 DC pumper til psu AC pumper til stikkontakten. Og når det gjelder radiator så er cooltek best med tanke på pris/ytelse. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Enig med magnulf der. Radiator CPU blokk Pumpe Bra ytelse til fin pris synes jeg.Som nevnt før i tråden,dropp vanntank.Jeg anbefaler denne slangen. Lenke til kommentar
Didrik_AK Skrevet 4. september 2006 Forfatter Del Skrevet 4. september 2006 Hmm... har lyst på vanntank syns det ser fett ut å det jeg har lest er at det skal hjelpe mye på temp Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Det hjelper vel ikke mye på tempen Lenke til kommentar
SpxinXeh Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Det hjelper vel ikke så mye på temp, men ja det kan jo se fett ut, smak og behag, når du har på cpublokka pass på så du har riktig mengde med kjølepasta, pluss at du får bra kontakt med flatene, cpu==blokk, det har mye å si på tempen Lenke til kommentar
Didrik_AK Skrevet 4. september 2006 Forfatter Del Skrevet 4. september 2006 Det skal ikke bli noe problem å montere (håper jeg for guds skjyld ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå