Gozarpz Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 (endret) Hei! Min far klager på at pcen hans er for treig(AMD Duron 1.3GHz med 256MB ram) Den kjører Win XP og har 4-5 brukere. Så nå lurer han på hva en ny pc vil koste han. Han vil ha en pc som holder ei stund. Og den bør kunne kjøre Windows Vista da det tar over uten problem. Det er snakk om selvbygg. Den skal ikke brukes til annet enn mail, internett, skriving etc. Han har en diger Nokia 17" skjerm med innebygde høytalere, og kunne trengt noe som erstattet denne. Skriveren hans er også kapputt, så han burde jo igrunn hatt en ny en. Har ingen formening om det skal være AMD eller Intel, men det er vel Intel core 2 duo som er aktuellt nå? Så jeg er da ute etter en komplett pc med skjerm og evt skriver. Men den kan vel kjøpes på elkjøp for en billig penge. Og en ting til: Lavt strømforbruk og lavt støynivå er et pluss. Den kommer sikkert til å stå på 24/7. Endret 3. september 2006 av Gozarpz Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Hei! Her er et forslag du kan ha som utgangspunkt: forslag Du kan for så vidt velge Core 2 Duo, men det blir dyrere. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Kjøper du først nytt for en arbeidsmaskin, så ville jeg vurdert en dualcore. Ikke fordi din far sikekrt har bruk for så mye prosessorkraft, men ting FØLES mye mer responsivt med dualcore når du har oppe litt forskjellige ting. En av de billigste modellene burde helelr ikke koste så veldig mye mer, og går på samme hovedkortet som forslaget over. -Stigma Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Kjøper du først nytt for en arbeidsmaskin, så ville jeg vurdert en dualcore. Ikke fordi din far sikekrt har bruk for så mye prosessorkraft, men ting FØLES mye mer responsivt med dualcore når du har oppe litt forskjellige ting. En av de billigste modellene burde helelr ikke koste så veldig mye mer, og går på samme hovedkortet som forslaget over. -Stigma 6798038[/snapback] Jeg satt opp billigest mulig. Men er det mulig innenfor budsjettet, så gå for dobbelkjerne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå